۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۲۱

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل؛

برگزاری مانور "بررسی و ارزیابی توان عملیات اکیپ‌های دامپزشکی" در تهران

برگزاری مانور "بررسی و ارزیابی توان عملیات اکیپ‌های دامپزشکی" در تهران

معاونت سلامت دامپزشکی استان تهران با اشاره به آغاز هفته پدافند غیرعامل از 8 آبان‌ماه گفت: به همین مناسبت طی روزهای ششم و هفتم آبان‌ماه دو مانور "بررسی و ارزیابی توان عملیات اکیپ‌های دامپزشکی" در سه نقطه از استان تهران برگزار می‌شود.

سعید کرمی در گفتگو با مهر با اشاره به آغاز هفته پدافند غیرعامل از ۸ آبان‌ماه اظهار داشت: به هیمن مناسبت طی روزهای ششم و هفتم آبان‌ماه دو مانور "بررسی و ارزیابی توان عملیات اکیپ‌های دامپزشکی" در سه نقطه از استان تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مانور اول امروز در سطح شهر تهران انجام می‌شود گفت: حیطه عملیات در این مانور پوشش بهداشتی و نظارت بر مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی در سطح شهر است و ۱۵ اکیپ دامپزشکی در واحدهایی که از شرایط مطلوبی برخوردار نیستند یا سابقه تخلف دارند بر نحوه عرضه فراورده‌های خام دامی، نحوه نگهداری آنها، کیفیت محصولات و کلیه مسایل بهداشتی که واحد ملزوم به رعایت آنهاست نظارت و بازرسی دارند .

کرمی با اشاره به اینکه مانور دوم هفتم آبان‌ماه در نطقه گرد آباد شهریار و فشافویه شهرری اجرا می‌گردد افزود: طی این روز عملیات پیشگیری از وقوع بیماری‌های اگزوتیک ( بیماری‌هایی که منشا خارجی دارندو از مرزها وارد می‌شوند مانند لمپی اسکین) اجرا می‌شود، آمادگی اکیپ‌های عملیاتی، بررسی و ارزیابی توان ، پیدا کردن نقاط ضعف و برطرف ساختن آن از اهداف برگزاری این مانور است.

معاونت سلامت دامپزشکی استان تهران در مورد دلایل انتخاب شهریار و شهرری به عنوان مراکز اجرای مانور گفت: تراکم دامداری‌های عمدتا سنتی در منطقه گردآباد شهریار است که این دامداری‌ها شرایط چندان مطلوبی ندارند و ما در این مناطق برنامه اجرای واکسیناسیون، سم پاشی و مراقبت از بیماری را داریم.

کرمی افزود: با توجه به تمرکز واحدهای صنعتی و وجود ۲۰ هزار دام صنعتی در منطقه فشافویه که یکی از ذخایر ژنتیکی کشور است این منطقه نقطه حساسی به شمار می‌رود و به طور دائم تحت رصد قرار دارد ما این منطقه را تحت پوشش واکسیناسیون قرار می‌دهیم که درگیر بیماری نشود.

کد خبر 2411281

برچسب‌ها