۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۸:۰۰

شش میلیون نوبت راس دام در ایلام واکسینه شد

شش میلیون نوبت راس دام در ایلام واکسینه شد

ایلام - خبرگزاری مهر: مدیر کل دامپزشکی استان ایلام گفت: شش میلیون نوبت راس دام در ایلام واکسینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، وهاب پیرانی ظهر دوشنبه در روز جهانی دامپزشکی در دیدار با استاندار ایلام اظهار داشت: اجرای طرح مایه کوبی علیه بیماری‌های مشترک دام و انسان از برنامه‌های مهم کاری سازمان دامپزشکی در ایلام است و تاکنون شش میلیون نوبت راس دام در ایلام واکسینه شده است.

وی تصریح کرد:  این حجم واکسیناسیون با تلاش شبانه روزی کارکنان زحمتکش بخش دولتی دامپزشکی و با استفاده از توان و همکاری اکیپهای مایه کوبی بخش خصوصی انجام گرفته است.

پیرانی بیماری های شاربن، آبله و ... را از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام عنوان و با اشاره به اینکه این دستگاه اجرایی بخشی از توان خود را صرف مقابله با این بیماری‌ها در استان در حال توسعه ایلام کرده است.

این مسئول تصریح کرد: پیشگیری در دام سبب می‌شود دام سالم بماند و طبعأ با دام سالم غذا و انسان سالم داریم و انتخاب این شعار نشان‌دهنده‌ اهمیت پیشگیری در جمعیت دامی و تأثیر آن در جمعیت انسانی است.

پیرانی بیان کرد: از وظایف اساسی و اهداف دامپزشکی تأمین بهداشت دام و فرآورده های دامی استان و پیشگیری، مبارزه و درمان بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام است و یکی از راه های پیشگیری، کنترل و مبارزه با بیماری ها ،مایه کوبی دامهای سبک و سنگین علیه این بیماری هاست.
 

کد خبر 2384308

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha