۲۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۰

کفاشیان بیان کرد:

کی‌روش اصرار دارد لیگ زودتر تمام شود/ فساد در فدراسیون رسانه‌ای نمی‌شود

کی‌روش اصرار دارد لیگ زودتر تمام شود/ فساد در فدراسیون رسانه‌ای نمی‌شود

رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: کارلوس کی‌روش اصرار دارد لیگ برتر زودتر تمام شود تا همه بازیکنانش را برای برگزاری اردوهای تدارکاتی در اختیار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کفاشیان درباره عملکرد نه چندان راضی کننده تیم ملی در بازی مقابل تایلند اظهار داشت: بازی‌های تدارکاتی تیم ملی کم بوده است. کی‌روش اصرار دارد که تکلیف لیگ هرچه زودتر مشخص شود. البته ما فقط در اردوی شهریور ماه نتوانستیم برنامه ریزی کنیم. ضمن اینکه تیم ملی چهار ماه بود که بازی نکرده بود.

وی افزود: کی‌روش خواسته‌ای دارد. خوشحالم که حالا وی می‌خواهد با قلعه نویی و دایی هم صحبت کند. کی‌روش اصرار دارد لیگ زودتر تمام شود و همه بازیکنانش را در اختیار داشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص دیدار و جلسه‌اش با سید رضا صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: خوشبختانه صالحی حمایت خوبی از تیم ملی داشت و همان موقع پول خوبی به ما داد که توانستیم بخشی از قرارداد کادر فنی را پرداخت کنیم. بعد از آن هم یک اسپانسر گرفتیم. البته امسال در رشته‌های مختلف اعزام‌های زیادی به مسابقات بین المللی داریم و دولت در پرداخت هزینه‌ها به مشکل خواهد خورد. به همین خاطر اگر اسپانسر ما آمد و پولمان را پرداخت کرد توقع زیادی از وزارت ورزش نداریم که به ما پول بدهد.


کفاشیان با اشاره به اسپانسر فدراسیون فوتبال، گفت: قرار است اسپانسر زودتر از یکسال پول مورد توافق را به صورت قسطی به ما بدهد. آنها قول‌هایی هم دادند که اگر حمایت‌ها راضی کننده باشد، در سایر رشته‌ها هم حامی مالی شوند.

وی درباره اینکه عباس ترابیان گفته بود " فدراسیون می‌تواند اسپانسرهای دیگری هم بگیرد"، گفت: اسپانسر فدراسیون فوتبال انحصاری است و دیگر نمی‌توانیم اسپانسری بگیریم.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اعتراض کی‌روش درباره دریافت نکردن قراردادش، تصریح کرد: ایشان به خاطر پول اعتراض نمی‌کند. کی‌روش دو دغدغه دارد. یکی بازیکنانش و دیگری چمن ورزشگاه. اینبار کی‌روش دلخور بود که چرا خسرو حیدری برای تیم استقلال بازی کرده و مصدومیتش بیشتر شده است. او به بازیکنانش حساس است.

کفاشیان ادامه داد: سرمربی تیم ملی روی چمن هم حساس است. به همین خاطر اعتراض کی‌روش به خاطر پول کمتر بوده است.

وی همچنین در خصوص برگزاری دیدارهای تدارکاتی، گفت: کی‌روش در جریان مسائل ریز و جزئیات فدراسیون فوتبال است. ما با هم هماهنگ هستیم و کار را با یکدیگر جلو می‌بریم. نظر کی‌روش این است تا قبل از بازی برگشت با لبنان و تایلند یک دیدار تدارکاتی داشته باشیم. با این حال ما هم مسابقات لیگ برتر را داریم و هم مسابقات جام حذفی. به همین دلیل برگزاری مسابقات تدارکاتی برایمان سخت می‌شود چون نمی‌شود همه این مسابقات را با هم برگزار کرد.

کفاشیان تاکید کرد: از یک طرف هم نمی‌توانیم به باشگاه‌ها بگوییم بدون ملی پوشانشان در جام حذفی بازی کنند. در هر صورت کی‌روش فعلا به برزیل رفته است تا کمپ اردوی تیم ملی و چند بازی تدارکاتی را برنامه ریزی کند. الان هم چند تیم آسیایی و آفریقایی برای بازی با تیم ملی اعلام امادگی کرده‌اند و فقط باید زمان و مکان آنرا هماهنگ کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال که در برنامه ورزش و مردم حضور یافته بود، درباره اعتراض باشگاه فولاد به دعوت نشدن بازیکنی از این تیم به تیم ملی، اظهار داشت: ما وارد این مسائل نمی‌شویم. کی‌روش ریز عملکرد بازیکنان لیگ را در اختیار دارد. او بازیکنی که یکباره درخشش داشته باشد را دعوت نمی‌کند چون عملکرد یکی، دو ساله او را ملاک قرار داده است.

وی در بخشی از صحبت‌هایش درباره بحث تبانی و فساد در فوتبال و پیگیری این پرونده‌ها هم خاطرنشان کرد: فکر کنم مطرح کردن این مسائل، امنیت کاری را می‌گیرد. احترامات متقابل و شئونات اسلامی باید رعایت شود. یکی از گلایه‌هایی که از رسانه‌ها دارم این است که به این موارد دامن می‌زنند. آنها دارند فرهنگی را ترویج می‌کنند که اثر آنرا در میان مردم و استادیوم‌ها خواهیم دید. مردم به همه بدبین خواهند شد و دامن این بدبینی همه را می‌گیرد.

کفاشیان افزود: اینرا کار خوبی نمی‌دانم و دیگر نمی‌توان وقتی کار از کار گذشت، آنرا درست کرد. باور کنید هنوز کمیته اخلاق چیزی به من نداده است که ثابت شده باشد. ما نمی‌گوییم نارسایی و ضعف وجود ندارد. حتی داخل فدراسیون هم این مسائل هست و ما با آن برخورد می‌کنیم تا ریشه کن شود. ما این مسائل را در فدراسیون بدون آنکه رسانه‌ای شود ریشه کن می‌کنیم و طرف اصلاح می‌شود و به جامعه بر می‌گردد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره احتمال تمدید قرارداد کی‌روش بعد از جام جهانی هم یادآور شد: ایشان تا پایان جام جهانی با ما قرارداد دارد. ما از کی‌روش رضایت داریم و اگر به تفاهم برسیم وی را تا بعد از جام ملت‌ها حفظ خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اعتراض فدراسیون فوتبال به فیفا برای تغییر نام لیگ امارات به خلیج فارس، تاکید کرد: این مسائل ربطی به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا ندارد. فیفا در پاسخ به نامه ما گفت که تعیین کردن اسم یک لیگ به ما ربطی ندارد. در هر صورت خلیج فارس همیشه خلیج فارس است و نمی‌شود آنرا تغییر داد.

کفاشیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تیم نوجوانان و حذف شش بازیکن پس از آزمایش MRI گفت: یکی از ضعف‌های تیم نوجوانان همین مسئله بود که ما قطعا به آن رسیدگی می‌کنیم. ممکن است تیم پزشکی مقصر باشد و یا بخش سرپرستی تیم. باید دقت‌ها در این خصوص بیشتر می‌شد.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین به حمایت مهدی مهدوی‌کیا از تیم نوجوانان اشاره کرد و اظهار داشت: مهدوی کیا برای تیم نوجوانان زحمت زیادی کشید و هزینه‌های اردوی آلمان را هم متقبل شد. ما حاضریم بخشی از فدراسیون فوتبال را به مهدوی‌کیا بدهیم و او به کارش ادامه بدهد.

وی در پایان زمان برگزاری مجمع سالانه فدراسیون فوتبال را ششم آبان دانست و گفت: در این مجمع انتخاب نایب رئیس فدراسیون و تصویب آیین نامه انضباطی فدراسیون در دستور کار قرار دارد. ضمن اینکه روز 15 و 16 آبان سپ بلاتر رئیس فیفا به همراه یک تیم از کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران خواهد آمد.

کد خبر 2157352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha