۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۳۵

مربی دروازه‌بانان تیم ملی ایران:

ایران از امن‎ترین کشورهای دنیاست/ حضور 120 هزار تماشاگر وصف ناپذیر است

ایران از امن‎ترین کشورهای دنیاست/ حضور 120 هزار تماشاگر وصف ناپذیر است

مربی دروازه‌بانان تیم ملی فوتبال ایران از این کشور به عنوان یکی از امن ترین کشورهای دنیا یاد کرد بر خلاف آنچه رسانه‌های خارجی عنوان می‌کنند. گاسپار که یکی از دستیاران کارلوس کی روش است در توصیفی که از ایران داشته تاکید کرده این کشور با آنچه دیگران در موردش فکر می کنند متفاوت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، "دن گاسپار" که به عنوان دستیار کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران فعالیت می‎کند، گفت: تجربه من با آنچه در رادیو و تلویزیون در خصوص ایران می‌شنوم متفاوت است. من اینجا زندگی می‌کنم، یک زندگی واقعی. شاید برای بسیاری از مردم عجیب باشد اما من در چهار قاره کار کرده ام و باید بگویم ایران یکی از امن‌ترین کشورهای دنیاست. وقتی درباره ایران می‎خوانم و می‌شنوم به بهارخواب آپارتمانم می‌روم و می‎بینم تهران با آنچه آنها می‌گویند تفاوت دارد.

مربی دروازه‌بانان تیم ملی در ادامه گفت: شما متعجب خواهید شد اما اینجا یک کشور چندملیتی است. در مجموعه مسکونی که من زندگی می کنم تعداد زیادی اشخاص خارجی حضور دارند.

گاسپار با تمجید از غذاهای ایرانی اضافه کرد: من غذای مکزیکی خورده‌ام و همین طور غذای ایتالیایی. در ایران هیچ بار و باشگاه شبانه ای به لحاظ عمومی وجود ندارد و مردم به رستوران می‌روند. بنابراین رفتن به رستوران بخشی از سبکی است که مردم با یکدیگر روابط اجتماعی برقرار می‌کنند. رستوران‌های آنها از استانداردهای بالایی برخوردار هستند و با هر کشور دیگری در دنیا قابل مقایسه هستند.

وی افزود: غیرمعمول است که شما 120 هزار نفر را در ورزشگاه آزادی ببینید. فضا با حضور دریایی از پرچم‌های سبز، قرمز و سفید و سطح بالای صدا وصف ناپذیر است. تماشاگران قهرمانان تیمشان را حمایت می کنند. تصور کنید در کسوت مربیگری ایران، شما انتظارات 75 میلیون نفر را بر روی شانه دارید. آنها انتظار داشتند تیمشان را در جام جهانی 2014 برزیل ببینند و ما این ماموریت را به انجام رساندیم. فکر می‌کنم کسی از بیرون باور نمی‌کند که این اتفاقات در ایران روی می‌دهد.

وی که شهروند آمریکاست در خصوص احتمال برگزاری دیدار دوستانه بین دو تیم ایران و آمریکا ادامه داد: طی 90 دقیقه این می تواند یک حرکت دیپلماتیک ایده آل باشد. این می‌تواند سکوی پرتاب احترام، اعتماد و راه حل‌های صلح‌آمیز بین دو ملت باشد. تاریخ نشان داده که فوتبال به مانند پلی بین کشورها عمل کرده است. قدرت تاثیر فوتبال شگرف است. هیچ سفیری بهتر از فوتبال وجود ندارد.

کد خبر 2163138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha