۲۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۰۸

جام جهانی نوجوانان 2013 - امارات؛

تعبیر رویای بزرگ با نبردی سخت/ کوچک مردان ایران رودروی قهرمان

تعبیر رویای بزرگ با نبردی سخت/ کوچک مردان ایران رودروی قهرمان

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی:  مسابقات فوتبال جام جهانی نوجوانان درحالی از عصر پنجشنبه در امارات آغاز شد که تیم ایران فردا شنبه در نخستین دیدارش در این مسابقات به مصاف آرژانتین، قهرمان آمریکای جنوبی می‌رود. شاگردان دوستی‌مهر که با هدف حضور در جمع چهار تیم برتر در این جام حضور یافته‌اند، باید از همین بازی نخست که بسیار مشکل است، توانایی خود را به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرنگار مهر، روز سوم از پانزدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام جهانی نوجوانان 2013 - امارات در حالی فردا با برگزاری چهار بازی در گروه‌های E و F پیگیری می‌شود که در یکی از دیدارهای گروه E تیم فوتبال نوجوانان ایران در نخستین دیدار خود در این رقابتها به مصاف تیم مطرح آرژانتین می‌رود.

شاگردان دوستی‌مهر که پس از پیروزی 5 بر یک مقابل استرالیا در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابتهای قهرمانی آسیا و جهانی شدن، در یک سال گذشته هدفگذاری خود را حضور در جمع 4 تیم برتر جام پانزدهم ترسیم کرده‌اند، این رقابتها را با دیداری دشوار آغاز می‌کنند.

آرژانتین که با تفاضل گل به عنوان تیم برتر و قهرمان قاره آمریکای جنوبی راهی امارات شده است، را می‌توان مهمترین و سخت‌ترین حریف ایران در مرحله گروهی جام جهانی دانست. البته هرچند در رده‌های پایه نمی‌توان تیمی را دست کم گرفت اما با توجه به سابقه و عملکرد گذشته تیم‌های آرژانتین، کانادا و اتریش، باید این تیم آمریکای جنوبی را رقیب اصلی تیم نوجوانان کشورمان در مرحله مقدماتی این جام دانست.

اگر تیم دوستی‌مهر قصد دارد عملکرد بهتری از جام جهانی نیجریه داشته باشد، باید از همین دیدار نخست توانایی خود را به سایر رقبا نشان داده و با کسب نتیجه خوب برابر آرژانتین، از همین ابتدا خود را به عنوان یکی ار صعود به مرحله دوم این جام نشان دهد.

سومین حضور و تعبیر رویایی بزرگ
نوجوانان ایران پیش از کسب سهمیه حضور در جام جهانی 2013 امارات، در دو دوره این مسابقات در سال‌های 2001 ترینیداد و توباگو و 2009 نیجریه حضور داشتند. البته تیم نوجوانان تا مرز صعود به جام جهانی 2005 پرو هم پیش رفت اما با شکست 2 بر یک برابر قطر در دیدار رده بندی رقابتهای قهرمانی نوجوانان آسیا 2005 - ژاپن و قرار گرفتن در رتبه چهارم، از کسب سهمیه آن مسابقات محروم شد.

نخستین حضور نوجوانان کشورمان در جام جهانی به سال 2001 باز می‌گردد. در آن مسابقات ایران در گروه D با سه شکست 2 بر صفر برابر کاستاریکا، یک بر صفر مقابل مالی و 3 بر 2 برابر پاراگوئه از صعود به مرحله بعدی مسابقات باز ماند.

8 سال بعد دومین حضور تیم نوجوانان در جام جهانی رقم خورد. تیمی که هدایت آن برعهده علی دوستی‌مهر بود و به عنوان قهرمان آسیا پای در جام جهانی نیجریه گذاشت و بزرگترین افتخاری فوتبال کشورمان در مسابقات جهانی را رقم زد. آن تیم در دور نخست با گامبیا قهرمان آفریقا، کلمبیا تیم سوم آمریکای جنوبی و هلند نایب قهرمان اروپا همگروه شد.

تیم نوجوانان در بازی نخست با 2 گل گامببا را شکست دادند و در مسابقه دوم برابر کلمبیا به تساوی بدون گل دست یافتند. پیروزی یک بر صفر مقابل هلند زمینه‌ساز صعود تیم ایران به مرحله یک‌هشتم نهایی آن مسابقات شد. در مرحله حذفی تیم ایران با اروگوئه روبرو شد اما شکست 2 بر یک در وقت‌های اضافه بازی مانع از صعود شاگردان دوستی‌مهر به جمع 8 تیم برتر جام شد.

حالا پس از 4 سال تیم نوجوانان ایران درحالی به فکر کسب نتایج بهتر نسبت به جام جهانی نیجریه است که در دور نخست باید به مصاف آرژانتین قهرمان آمریکای جنوبی بود، کانادا تیم سوم منطقه کونکاکاف و اتریش تیم ششم اروپا برود. البته حضور مهدی مهدوی‌کیا در کنار بازیکنان نوجوان هم روحیه و انگیزه آنها را برای موفقیت در این رقابتها افزایش داده، اتفاقی که بسیار ارزشمند و قابل تقدیر استم

نحوه صعود آرژانتین به جام پانزدهم
تیم نوجوانان آرژانتین در دور نخست مسابقات قهرمانی آمریکای جنوبی با تیم‌های پاراگوئه، ونزوئلا، اکوادور و کلمبیا همگروه بود. این تیم مسابقات را با دو شکست 2 بر صفر برابر اکوادور و 3 بر یک مقابل پاراگوئه آغاز کرد اما دو پیروزی 3 بر صفر مقابل ونزوئلا و 3 بر 2 برابر کلمبیا باعث صعود این تیم به مرحله دوم آنهم به عنوان تیم دوم گروه شد.

مرحله دوم این مسابقات با حضور سه تیم برتر گروه‌های دوگانه در شهر سن لوئیس آغاز شد. آرژانتین در بازی اول با 2 گل پرو را شکست داد اما در دو مسابقه بعدی برابر اروگوئه با نتیجه 3 بر 3 و مقابل برزیل با نتیجه بدون گل متوقف شد. پیروزی 3 بر یک برابر پاراگوئه در بازی چهارم این تیم را به جام جهانی رساند. تساوی با ونزوئلا آخرین بازی این تیم در مرحله مقدماتی بود که باعث شد آرژانتین با 9 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به تیم‌های ونزوئلا و برزیل به عنوان تیم نخست راهی جام جهانی شود.

برنامه کامل دیدارهای روز سوم از مرحله گروهی مسابقات جام جهانی نوجوانان به شرح زیر است:

گروه E:
* کانادا - اتریش، ساعت 17، ورزشگاه الرشید شهر دبی
* ایران - آرژانتین، ساعت 20، ورزشگاه الرشید شهر دبی

گروه F:
* مکزیک - نیجریه، ساعت 17، ورزشگاه شیخ خلیفه شهر العین
* عراق - سوئد، ساعت 20، ورزشگاه شیخ خلیفه شهر العین

کد خبر 2157377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha