۲۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۴۱

طالقانی:

فعالیت 759 گود زورخانه ای در کشور/ 2.9 درصد جمعیت ایران ورزش باستانی کار می کنند

فعالیت 759 گود زورخانه ای در کشور/ 2.9 درصد جمعیت ایران ورزش باستانی کار می کنند

بجنورد- خبرگزاری مهر: رئيس فدراسيون كشتي پهلواني و زورخانه اي كشور گفت: در حال حاضر 759 گود باستانی و زورخانه ای در استان های مختلف کشور فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود طالقاني عصر پنجشنبه در نشست مجمع عمومي هيئت كشتي پهلواني و زورخانه اي خراسان شمالي با اشاره به فعالیت 759 گود باستانی و زورخانه ای در کشور، عنوان کرد: علاوه بر این تعداد، هم اکنون 98 گود باستانی دیگر نیز در کشور در دست ساخت است.

به گفته وی تکمیل این گودهای باستانی نیازمند تامین اعتبار بوده و در این زمینه می بایست فدراسیون با همراهی مدیران ورزشی استان ها نسبت به تامین اعتبار طرح های نیمه کاره مزبور از منابع مختلف اقدام کنند.

طالقانی با اشاره به اين که  فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه اي در پی اشاعه این ورزش در تمامی رده های سنی است، اظهار داشت: اجراي طرح پهلوانك از جمله راهکارهای این فدراسیون در راستای اشاعه ورزش باستانی و کشتی پهلوانی از سنین پایه است.

وی در ادامه در مورد شمار ورزش کاران رشته ورزش پهلوانی و زورخانه ای در کشور نیز عنوان کرد که هم اکنون حدود دو میلیون و 200 هزار ورزشکار( معادل 2.9 درصد جمعیت کشور) در سطح ایران در ورزش پهلواني و زورخانه اي فعالیت می کنند.

طالقانی همچنین با اشاره به برگزاری نخستين دوره مسابقات جهاني كشتي پهلواني و زورخانه اي، با بیان این که برگزاری این مسابقات به میزبانی ایران در تهران قطعی شده است، اظهار داشت: حضور 22 کشور در این مسابقات قطعی شده و 10 کشور دیگر نیز برای حضور اعلام آمادگی کرده اند.

به گفته وی به احتمال زیاد حداقل 30 کشور جهان در این مسابقات حضور خواهند داشت.

طالقانی افزود: نخستين دوره مسابقات جهانی كشتي پهلواني و زورخانه اي، هفته آینده در تهران آغاز می شود و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

 

کد خبر 2157430

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha