۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۲۱

با همکاری سازمان تبلیغات و شبکه دو

"کوی محبت" مسابقه خطبه غدیر را برگزار می‌کند

"کوی محبت" مسابقه خطبه غدیر را برگزار می‌کند

مدیر گروه معارف شبکه دو از طراحی مسابقه حفظ خطبه غدیر به مناسبت عید غدیر خبر داد و از سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از حامیان این مسابقه نام برد.

محسن حبیبی مدیر گروه معارف شبکه دو سیما در گفتگو با مهر از تدارک برگزاری یک مسابقه تلویزیونی درباره خطبه غدیر خبر داد و اظهار کرد: دو سال قبل در زمینه حفظ خطبه غدیر مسابقه‌ای اجرا کردیم که جایزه آن سفر به کربلا بود و ما سال گذشته 112 نفر را به کربلا فرستادیم. اینطور هم نبود که جایزه کمک هزینه باشد که در اختیار افراد قرار بگیرد بلکه افراد برنده همگی به کربلا رفتند و از آنجایی که برخی مایل بودند به هزینه خودشان همراهانی داشته باشند،‌ تعداد افراد زائر به 156 نفر رسید.

وی افزود: در خطبه غدیر خم همه اعتقادات شیعه نهفته است و از توحید و معاد تا نبوت و همه اصول و فروع دین در آن وجود دارد. ولایت و خلافت حضرت علی (ع) نیز که نکته بارز آن است.

مدیر گروه معارف شبکه دو یادآور شد: ما گام دوم این مسابقه را هم طراحی کردیم. این مسابقه دو مرحله خواهد داشت که مرحله اول آن کتبی است و در سراسر کشور برگزار می‌شود بعد از آن افراد برای مرحله شفاهی دعوت می‌شوند و به سوالات داورها پاسخ می‌دهند. این مسابقه ذیل برنامه "کوی محبت" برگزار می‌شود و برگزیدگان ما باز هم به کربلا فرستاده می‌شوند.

حبیبی تصریح کرد: برگزاری این مسابقه دشواری فراوانی دارد و سازمان تبلیغات اسلامی ما را برای برگزاری آن کمک کرده است. ستاد بازسازی عتبات نیز در این زمینه یاری رسان ما خواهد بود. همچنین قرار است با نمایندگان ولی فقیه و افراد موثر در استان‌ها هماهنگی لازم صورت بگیرد و با مدارس هماهنگ شود.

وی در پایان بیان کرد: ما در چندین مرحله اطلاع‌رسانی خود را از طریق پیامک و تلویزیون انجام می‌دهیم. برگزاری این مسابقه وظیفه‌ای است که از طرف شورای معارف معاونت سیما به شبکه دو واگذار شده و مردم برای شرکت در آن می‌توانند در سایت برنامه "کوی محبت" نیز ثبت‌نام کنند.


 

کد خبر 2158142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha