۲۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۸:۰۴

همزمان با میلاد امام هادی(ع)/

مراسم قرائت زیارت جامعه کبیره در 4 امامزاده شاخص خراسان شمالی برگزار می شود

مراسم قرائت زیارت جامعه کبیره در 4 امامزاده شاخص خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با نیمه ذی الحجه و ولادت امام هادی(ع)، مراسم زیارت جامعه کبیره در آستان مقدس چهار امامزاده شاخص این استان برگزار می شود.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد حضرت امام علي بن محمد الهادي(ع)، عنوان کرد: به این مناسبت یکشنبه شب مراسم قرائت زیارت جامعه کبیره در آستان مقدس امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد برگزار می شود.

وی با اشاره به این که این مراسم علاوه بر بجنورد در سه شهرستان دیگر خراسان شمالی نیز برگزار می شود، اظهار داشت: مراسم قرائت زیارت جامعه کبیره در اسفراین در آستان مبارک امامزاده سیدجعفر(ع)، در شیروان در محل امامزاده حمزه رضا(ع) روستای زیارت و در شهرستان گرمه نیز در محل آستان مقدس امامزاده فخرالدین(ع) شهر ایور برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: مراسم قرائت زیارت جامعه کبیره در چهار بقعه متبرکه مذکور بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

وی در ادامه با بیان این که زیارت جامعه کبیره از زبان امام علی النقی(ع) در پاسخ به خواسته یکی از شیعیان ذکر شده است، افزود: در این زیارت جایگاه امامت در تشیع به روشنی تبیین شده است.

به گفته حجت الاسلام سهرابی، امام هادی(ع) در این زیارت به بیش از 200 فضیلت و منقبت اهل بیت اشاره کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امام علی النقی(ع) در پانزدهم ذی الحجه سال 212 هجری قمری در"صريا "؛ منطقه اي واقع در شش کيلومتري مدينه متولد شد و القاب این امام همام نیز نجيب، مرتضي، هادي، نقي، عالم، فقيه، امين، مؤتمن، طيب  و عسکري هستند که از این بین هادی و نقی مشهورتر است.

پدر گرامي آن حضرت، امام جواد(ع) و مادر ايشان بانوي گرانقدر و با فضيلتي به نام سمانه مغربيه است.

حضرت هادی(ع ) در سال 254هجری به دستور معتمد عباسی در سامرا به وسيله زهر به شهادت رسيد و در همان خانه ای که در آن بيست سال زندانی و تحت نظر بود؛ مدفون شد.

 

کد خبر 2158246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha