۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۵۹

همزمان با سالگرد شهادت امام محمدباقر(ع)/

مراسم سوگواري شهادت باقرالعلوم(ع) در بجنورد برگزار شد

مراسم سوگواري شهادت باقرالعلوم(ع) در بجنورد برگزار شد

بجنورد- خبرگزاري مهر: مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي گفت: همزمان با شب شهادت امام محمدباقر(ع) مراسم سوگواري شهادت آن حضرت در محل امامزاده سيدعباس بن موسي بن جعفر(ع) بجنورد برگزار شد.

حجت الاسلام سيف الله سهرابي در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان كرد: شنبه شب مصادف با هفتم ذی الحجه و در شب شهادت پنجمين امام شیعیان، حضرت امام محمدباقر(ع)، مراسم سوگواری و مداحی شهادت این امام همام پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، با حضور شمار کثیری از مردم دوست دار اهل بیت عصمت و طهارت بجنورد در محل امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) این شهر موسوم به معصوم زاده برگزار شد.

وي با اشاره به اين كه مراسم سوگواري شهادت پنجمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت در محل شبستان فاطمة الزهرا(س) امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) برگزار شد، اظهار داشت: در این مراسم ولي الله قاسم پور از مداحان خراسان شمالی در سوگ شهادت حضرت امام محدباقر(ع) به مداحی پرداخت و حجت الاسلام علی اسماعیلی نیز سخنراني كرد.

به گفته حجت الاسلام سهرابي در اين مراسم حاضران با مداحی و نوحه خوانی ولي الله قاسم پور، به سینه زنی پرداختند.

به گزارش خبرنگار مهر، حضرت امام محمد باقر(ع)، پنجمین امام شيعيان در سوم صفر سال 57 هجري قمري در مدينه به دنيا آمد.

اين امام همام كه كنيه وي ابوجعفر بود و القابي چون باقرالعلوم، شاكر و صابر داشت؛ در هفتم ذي الحجه سال 114 هجري قمري به دستور هشام، خليفه ستمگر عباسي مسموم و به شهادت رسيد.

 

کد خبر 2154854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha