۲۷ مهر ۱۳۹۲، ۲۰:۳۲

امینی:

ازدواج آسان بهترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی است

ازدواج آسان بهترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی است

قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: بهترین راهکار برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و کاهش آسیبهای اجتماعی، ازدواج آسان، به هنگام و پایدار است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود امینی شنبه شب در همایش پیوند های آسمانی زوجهای جوان که در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد اظهارداشت: آدرس غلطی که غربی ها در حوزه خانواده داده اند امروز خودشان هم به آن دچار شده اند و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند لذا جوانان باید با تمسک به آموزه های دینی در مسیر درست حرکت کنند.

امینی تصریح کرد: در اسلام رهنمودها و توصیه های ارزشمندی در خصوص ازدواج و معیارهای آن وجود دارد که اگر جوانان مسیر را اشتباه نروند و به فرهنگی غنی دینی رجوع کنند می توانند زندگی خوبی را شکل دهند و با کمترین مشکل ادامه مسیر دهند.

وی افزود: بهترین راهکار برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب ازدواج آسان، به هنگام و پایدار است که مسئولان فرهنگی و خانواده ها نیز می توانند به تحقق آن کمک کنند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: در تمامی استانهای سراسر کشور نسبت به استفاده از ظرفیت و توانمندی ستاد ساماندهی امور جوانان به صورت جدی توصیه می‌کنیم، زیرا بسیاری از نهادها و ارگان‌های دولتی در این ستاد عضو هستند و ظرفیت‌های غنی و زیادی برای تسریع در رسیدگی به امور جوانان دارند.

امینی عنوان کرد: موضوعات مربوط به امور جوانان متنوع هستند که خوشبختانه در حوزه ازدواج توانسته‌ایم سامانه ایجاد دفاتر ازدواج آسان را در دانشگاه‌های کشور راه‌اندازی کنیم که این کار به تسهیل در امر ازدواج کمک می کند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد:‌ خوشبختانه آیین ‌نامه ایجاد این سامانه در هشت دانشگاه کشور نهایی شده و فعالیت این سامانه به زودی اجرا می شود.

وی در ادامه از برنامه ‌ریزی برای راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در استان‌های سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: این مجمع در قالب یک تشکل رسمی و با تامین منابع مالی مورد نیاز برای جذب خیرین در امر ازدواج راه‌اندازی می‌شود.

امینی تاکید کرد: بنا به دستور و درخواست شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی تکالیف تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها را در حوزه جوانان مشخص کرده‌ایم و به صورت تدوین شده در اختیار آنها قرار داده‌ایم تا به زودی به تمام نهادها ابلاغ شود.

در ادامه محسن حق شناس مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در خصوص فعالیتهای انجام شده در حوزه فرهنگ سازی امر ازدواج مطالبی بیان کرد.

در این مراسم از روحانی فعال در امر ازدواج، خیر تامین کننده هزینه ازدواج، همسر نمونه شهید، رسانه برتر در ترویج فرهنگ ازدواج آسان و قاضی برتر در این حوزه نیز تجلیل شد.

همچنین همزمان با برگزاری این همایش نمایشگاهی با همکاری بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، بنیاد زنان محجبه، خبرگزاری برنا و کارگاه مشاوره ازدواج در صحن امامزاده حسین(ع) برپا شد.

کد خبر 2158290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha