۲۷ مهر ۱۳۹۲، ۲۰:۲۱

حجت الاسلام تراشیون:

آموزش مهارت های زندگی می تواند موجب استحکام زندگی شود

آموزش مهارت های زندگی می تواند موجب استحکام زندگی شود

قزوین- خبرگزاری مهر: کارشناس مسائل دینی و امور ازدواج گفت: داشتن مهارت زندگی با آموزش زوج های جوان و تمسک به آموزه های دینی می تواند موجب استحکام خانواده ها شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علیرضا تراشیون شنبه شب در همایش پیوند آسمانی زوج های جوان که با حضور هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)، محسن حق شناس مدیرکل ورزش و جوانان استان، جمعی از روحانیون و زوجهای جوان در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد اظهارداشت: زوج های جوان لازم است با شرکت در کلاس های آموزشی با مهارت های زندگی بیشتر آشنا شوند که با این کار می توان به تقویت بنیان خانواده هم کمک کرد.

وی افزود: گاهی اوقات بانوان در هنگام ورود همسران خود با ارتباط منطقی و مناسب آشنا نیستند و بدرقه و استقبال را نمی دانند و به همین دلیل در بهترین لحظات برخورد نمی توانند آرامش لازم را در منزل ایجاد کنند که همین موضوع می تواند مشکلات بعدی را دامن بزند.

تراشیون تصریح کرد: توجه به ظاهر همسر از سوی مردان می تواند به ایجاد آرامش هم کمک کند و گاهی پوشیدن لباسی مورد سلیقه و دلخواه همسر می تواند شادی و نشاط برای ارتباط بهتر را نیز فراهم کند.

کارشناس مسائل دینی بیان کرد: خوش اخلاقی از سوی همسر در محیط زندگی ضرورتی اجتناب ناپذیر است که نوعی مهارت در زندگی تلقی می شود که امیدواریم زوج های جوان با ارتقاء بینش و مهارت خود در این زمینه زمینه استحکام بنیان خانواده را فراهم کنند.

40 درصد بانوان از بی توجهی همسران به ظاهر آراسته گلایه دارند

مشاور حوزه و دانشگاه در مسائل دینی گفت: حدود 40 درصد بانوانی که برای مشاوره مراجعه می کنند از بی توجهی همسران خود به ظاهر آراسته گلایه دارند و آن را موجب برخی مشکلات می دانند اما باید دانست مردها اصولا کلان نگر و کم حرف هستند و زنها به جزئیات و ظاهر بیشتر عنایت دارند می توان با دانستن این مسائل برخورد منطقی تری با موضوع داشت.

30 درصد طلاق ها در سال اول ازدواج

تراشیون گفت: 30 درصد طلاق ها در سال اول ازدواج رخ می دهد لذا زوج های جوان باید دقت کنند تا در ازدواج انتخاب آگاهانه داشته باشند و پس از آن با کسب مهارت های لازم زندگی را به سمت پایداری هدایت کنند.

در این مراسم از تعدادی از فعالان عرصه ازدواج آسان تجلیل شد.

 

کد خبر 2158268

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha