۲۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۳۹

با مشارکت شهرداری و تبلیغات اسلامی/

مرحله نخست طرح آموزش محله محور مهارت‌های زندگی در بجنورد پایان یافت

مرحله نخست طرح آموزش محله محور مهارت‌های زندگی در بجنورد پایان یافت

بجنورد- خبرگزاری مهر: مرحله نخست طرح آموزش محله محور مهارت‌های زندگی که با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و شهرداری بجنورد در مرکز این استان اجرا می شد، به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح شنبه مراسم اختتامیه مرحله اول طرح آموزشی محله محور مهارت‌های زندگی از اسفند ماه پارسال در مناطق حاشیه‌ای بجنورد، مرکز خراسان شمالی آغاز شده بود؛ برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در این برنامه با بیان این که طرح آموزشی محله محور مهارت‌های زندگی از اسفند 92 بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد آغاز شده بود، افزود: هدف از اجرای این طرح ارتقای شاخص های دینی و فرهنگی زندگی مردم محله های حاشیه ای شهر بود.

به گفته وی در طرح مزبور 10 ساعت آموزش برای جوامع هدف در نظر گرفته شده بود که از این میزان پنج ساعت آموزش توسط اساتید حوزه دین در زمینه مسائل اعتقادی و مذهبی مهارت های زندگی و پنج ساعت آموزش نیز از سوی اساتید روانشاسی ارائه می شد.

حجت‌الاسلام روحانی نیا تعمیق و تبلیغ الگوها و آموزه‌های دینی، ارتقای سطح آگاهی همسران در زمینه فضایل اخلاقی و حرفه ای، تحکیم بنیان خانواده، جلوگیری از گسستگی های عاطفی در خانواده و شناساندن جایگاه مشاوره را برخی از مهم ترین اهداف اجرای طرح مزبور اعلام کرد.

وی با یادآوری این که طرح آموزشی محله محور با رویکرد مهارت‌های زندگی از سوی جمعیت بانوان فرهیخته عرصه دین استان پیشنهاد شده بود، اضافه کرد: مرحله اول این طرح در کوی صادقیه بجنورد برگزار شد.

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا در طرح آموزش محله محور مهارت های زندگی سه دوره آموزشی 10 ساعته مجموعا 30 ساعت در هر یک از محله های مورد نظر این طرح برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با قدردانی از مشارکت سازنده شهرداری بجنورد در اجرای این طرح، افزود: در طرح مزبور شهرداری بجنورد با استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف و شورایاران محلات برگزاری این دوره ها را بر عهده داشت و اداره کل تبلیغات اسلامی استان نیز نسبت به تأمین و ساماندهی اساتید حوزه دین و معرفی و هماهنگی مساجد و حسینیه ها به عنوان محل آموزش اقدام می کرد.

کد خبر 2369162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha