۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۲۵

حجت الاسلام روحانی‌نیا:

طرح آموزش محله محور مهارت‌های زندگی در بجنورد آغاز شد

طرح آموزش محله محور مهارت‌های زندگی در بجنورد آغاز شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مديركل تبليغات اسلامي خراسان شمالي گفت: اين اداره كل از ابتداي اسفند ماه امسال طرح آموزش محله محور مهارت‌هاي زندگي را با مشاركت شهرداري بجنورد، مركز خراسان شمالي آغاز كرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام زين العابدين روحاني نيا با اشاره به آغاز اجراي طرح آموزش محله محور مهارت هاي زندگي در بجنورد، مركز اين استان، اظهار كرد: طرح مزبور از ابتداي اسفند ماه آغاز شده و تا پايان تير ماه سال آينده ادامه خواهد داشت.

به گفته وي طرح آموزش محله محور مهارت هاي زندگي بر اساس تفام نامه منعقد شده مابين اداره كل تبليغات اسلامي خراسان شمالي و معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري بجنورد و با هدف ارتقاي شاخص هاي ديني و فرهنگي زندگي جوامع هدف اجرا مي شود.

حجت الاسلام روحاني نيا با بيان اين كه در ارائه و اجراي اين طرح جمعيت بانوان فرهيخته خراسان شمالي نقشي اساسي دارند، اضافه كرد: در طرح آموزش محله محور مهارت هاي زندگي 10 ساعت آموزش براي جوامع هدف در نظر گرفته شده كه از اين ميزان پنج ساعت آموزش از سوي اساتيد حوزه دين در زمينه مسائل اعتقادي و مذهبي مهارت هاي زندگي و پنج ساعت آموزش نيز از سوي اساتيد روانشاسي ارائه مي شود.

وي عنوان كرد: در اين طرح تأمين و ساماندهي اساتيد حوزه دين و معرفي و هماهنگي مساجد و حسينيه ها به عنوان محل آموزش از سوي اداره كل تبليغات اسلامي استان خراسان شمالي انجام مي شود و شهرداري بجنورد نيز با استفاده از ظرفيت دستگاه هاي مختلف و شوراياران محلات برگزاري اين دوره ها را بر عهده دارد.

حجت الاسلام روحاني‌نيا اظهار داشت: در طرح آموزش محله محور مهارت‌هاي زندگي سه دوره آموزشي 10 ساعته مجموعا 30 ساعت در هر يك از محله‌هاي مورد نظر اين طرح برگزار مي شود.

وي عنوان كرد: ارتقاي سطح آگاهی همسران در زمینه فضائل اخلاقی و حرفه ای در زندگي، تحکیم بنیان خانواده، جلوگیری از گسستگی‌های عاطفی در خانواده، تعمیق و تبلیغ الگوها و آموزه های دینی و فرهنگ سازي در زمينه استفاده از مشاوران در حوزه خانواده از جمله اهداف اين طرح به شمار مي روند.

حجت الاسلام روحاني نيا با اشاره به لزوم ارائه آموزش هاي مختلف زندگي به همسران بر مبناي آموزه هاي ديني و اسلامي در جامعه، افزود: تاكنون در اين زمينه آموزش هاي مختلفي از سوي دستگاه ها و نهادهاي مرتبط به خانواده ها ارائه شده اما به دليل آن كه در ارائه اين آموزش ها غالبا گروه‌ها و جنسيت هاي خاصي مطرح بوده، در اين طرح كه از سوي جمعيت بانوان فرهيخته استان خراسان شمالي پيشنهاد شده است، سعي شده تا خلاءهاي احتمالي موجود در بين بانوان در زمينه مهارت هاي زندگي جبران شود.

به گفته وي متأسفانه اكنون در بين خانواده ها آسيب هاي مختلفي از جمله عدم ارتباط مؤثر بين زوجين و طلاق هاي عاطفي، مشكلات والدين با فرزندان و يا بالعكس، اهميت قائل نشدن براي احكام و دستورات ديني و ... وجود دارد و در اين زمينه لازم است تا دستگاه ها و نهادهاي مرتبط با همكاري و هماهنگي يكديگر ضمن اجتناب از موازي كاري و فعاليت هاي صرفا تبليغاتي، به اجراي طرح هاي مؤثر و كارآمد بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، اكنون در شهر بجنورد، مركز استان خراسان شمالي 214 هزار نفر در قالب افزون بر 50 هزار خانوار زندگي مي كنند و با توجه به اين كه حدود 30 درصد از جمعيت اين شهر در مناطق حاشيه اي سكونت دارند؛ مشكلات فرهنگي و اجتماعي موجود در اين مناطق از جمله دغدغه هاي مهم مسؤولان استان خراسان شمالي و شهر بجنورد محسوب مي شود.

کد خبر 2242773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha