۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۷:۴۴

حجت الاسلام روحاني نيا:

بصیرت افزایی و ترویج آگاهی سبب پیروزی در جنگ نرم مي شود

بصیرت افزایی و ترویج آگاهی سبب پیروزی در جنگ نرم مي شود

بجنورد - خبرگزاري مهر: مديركل تبليغات اسلامي خراسان شمالي گفت: پيروزي در تهاجم فرهنگي و جنگ نرم دشمنان عليه نظام اسلامي را منوط به ترويج آگاهي و بصيرت افزايي در جامعه دانست.

به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام زين العابدين روحاني نيا با اشاره به هفته دفاع مقدس و سالروز آغاز جنگ تحميلي در سال 1359، دفاع مقدس مردان و زنان مسلمان ايراني در برابر تهاجم حزب بعث عراق را، سند افتخار نظام جمهوري اسلامي ايران ذكر كرد.

وي با بيان اينكه دفاع مقدس هشت ساله جوانان برومند اين سرزمين سبب احياي ارزش هاي اسلامي در كشور شد، اظهار داشت: درست است كه نظام اسلامي در جنگ تحميلي با پيروزي و سربلندي از ميدان مبارزه بيرون آمد اما نبايد اين نكته را فراموش كنيم كه دشمني سلطه گران غربي كه در جنگ تحميلي با تمام توان به حمايت از صدام آمده بودند، همچنان با نظام اسلامي ادامه دارد.

به گفته حجت الاسلام روحاني نيا، دشمنان كشور وقتي نتوانستند پس از هشت سال تهاجم سخت، كوچكترين خللي در اراده مردم ايران براي دفاع از نظام ديني وارد كنند، به جنگ نرم و فرهنگي روي آورده تا از اين طريق به اهداف شوم خويش دست يابند.

وي با اشاره به اين كه به همين دليل دفاع مقدس براي هميشه باقي خواهد بود و براي آن پاياني نيست، تصريح كرد: مردم ايران اسلامي نيز نشان داده اند كه همواره در مقابل تهاجم هاي دشمنان ايستادگي و مقاومت كرده و همين استحكام آنها سبب شده تا در برابر حربه ها و تلاش هاي مذبوحانه معاندان، با قدرت بر روي پاي خود بايستند.

حجت الاسلام روحاني نيا دفاع مقدس را سرفصل افتخارات و ايستادگي هاي ملت ايران در برابر دشمنان ذكر و اظهار كرد: اگر دفاع مقدس نبود هيچ گاه اين افتخارات نصيب مردم ايران نمي شد؛ چرا كه تمامي سرافرازي ها و موفقيت هاي نظام اسلامي مديون دلاورمردي و رشادت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

وي افزود: اكنون نيز در حالي كه دشمن، تهاجم همه جانبه خود در زمينه هاي فرهنگي را به شدت پيگيري مي كند؛ تبيين ابعاد و دستاوردهاي دفاع مقدس براي نسل جوان مي تواند آنها را در برابر اين تهاجم هاي جديد، به ميزان قابل توجهي مصون سازد.

به گفته حجت الاسلام روحاني نيا براي پاسداري از ارزش هاي اسلامي و انقلابي در تهاجم نرم دشمنان لازم است تا حماسه آفريني و دلاورمردي رزمندگان دفاع مقدس براي نسل جديد جامعه معرفي و تبيين شود.

وي اضافه كرد: در حالي كه دشمنان از تمام ابزارهاي موجود براي ضربه زدن به نظام اسلامي و اثرگذاري بر افكار و عقايد نسل هاي جديد جامعه ايران استفاده مي كنند، بايد مسأله آگاهي بخشي و بصيرت افزايي به جوانان به صورت هدفمند و اصولي تر پيگيري شود.

به گفته مديركل تبليغات اسلامي استان خراسان شمالي پيروزي در تهاجم فرهنگي و جنگ نرم دشمنان، منوط به ترويج آگاهي و بصيرت افزايي در جامعه است.

گفتني است، استان خراسان شمالي دارای دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در طول دوران دفاع مقدس و سال های پس از انقلاب در راه دفاع از دین و میهن جانفشانی کردند.

برنامه هاي گراميداشت هفته دفاع مقدس در كشور، همه ساله از 31 شهريور و سالروز آغاز جنگ تحميلي آغاز مي شود و تا ششم مهر ماه ادامه دارد.

کد خبر 2143981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha