۲ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۵۹

حجت الاسلام روحانی نیا:

عید غدیر فرصتی برای تبیین جایگاه ولایت فقیه در جامعه است

عید غدیر فرصتی برای تبیین جایگاه ولایت فقیه در جامعه است

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: عید سعید غدیر خم فرصت مناسبی برای تبیین جایگاه و نقش ولایت فقیه در جامعه است.

حجت الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، دهه امامت و ولایت را دهه شیعیان و تبیین آموزه های دینی و اسلامی ذکر و اظهار کرد: در این ایام می باید عظمت غدیر و جایگاه امامت در دین اسلام به صورت ویژه برای نسل های جدید بازگویی شود.

وی با تاکید بر این که می بایست عظمت غدیر برای نسل جوان جامعه به خوبی تبیین شود، تصریح کرد: لازم است اقشار مختلف جامعه، خصوصا قشر جوان نظام اسلامی بیش از گذشته با فلسفه غدیر آشنا شوند.

حجت الاسلام روحانی نیا این آشنایی و آگاهی را زمینه ساز ترویج بیش از پیش آموزه های اسلامی در جامعه دانست و گفت: مسئله ولایت اقتضای توحید بوده و اگر کسی مسئله ولایت را نپذیرفته باشد و یا اعتقاد کاملی به آن نداشته باشد در واقع توحید الهی را نیز از دست داده است.

به گفته وی بعد از پیامبر خاتم(ص)، ولایت ستون خیمه اسلام به شمار می رود و هر چه قدر ما این ستون را محکم نگاه داریم، خیمه اسلام پابرجاتر خواهد بود و مسلمانان نیز در امنیت زندگی می کنند.

حجت الاسلام روحانی نیا افزود: بر اساس فرموده حضرت محمد(ص)، عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان محسوب می شود و از این عید تحت عنوان عید الله الاکبر یاد شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی عید غدیر را فرصت مناسبی برای تبیین جایگاه و نقش ولایت فقیه در جامعه اسلامی دانست و عنوان کرد: باید جایگاه ولایت مطلقه فقیه در بین اقشار مختلف مردم خصوصا دانشجویان و دانش آموزان تبیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در هجدهم ذي الحجه سال 10 هجري قمري و پس از انجام حجة الوداع، حضرت محمد(ص) در غدیر خم كه ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است، امام علي(ع) را به عنوان به‌عنوان وصی، برادر و جانشین خود از جانب خداوند معرفی کرد.

کد خبر 2161661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha