۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۳۶

اول خردادماه؛

همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی در بجنورد برگزار می شود

همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی در بجنورد برگزار می شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی که قرار بود یازدهم اردیبهشت ماه به همت نهادهای مرتبط با دفتر مقام معظم رهبری در مرکز این استان برگزار شود؛ با تأخیری 20 روزه به اول خرداد موکول شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا اظهار کرد: همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی اول خرداد ماه امسال به میزبانی بجنورد و به همت نهادهای مرتبط با دفتر مقام معظم رهبری مستقر در خراسان شمالی برگزار می شود.

به گفته وی پیش از این قرار بود همایش مزبور یازدهم اردیبهشت ماه امسال برگزار شود اما به منظور بررسی دقیق تر مقالات ارسالی، همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی با 21 روز تأخیر؛ اول خرداد ماه برگزار خواهد شد.

همایش مزبور از سوی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه جامع پیام نور خراسان شمالی، اداره کل تبلیغات اسلامی و نمایندگی حوزه علمیه استان و با همکاری سایر نهادهای مرتبط با دفتر مقام معظم رهبری برگزار می شود و مهلت ارسال مقالات به این همایش نیز پس از چند بار تمدید در هفدهم اسفند ماه 92 به پایان رسید.

آن گونه که حجت الاسلام روحانی نیا می گوید در مهلت موجود برای شرکت در همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی در مجموع 300 مقاله از سوی صاحب نظران دینی و فرهنگی از استان های مختلف کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از این تعداد با حذف مقالات تکراری، 263 مقاله ارزیابی اولیه شد و پس از آن 70 مقاله به مرحله نهایی راه یافتند.

وی با یادآوری این که پیش از این قرار بود نتایج داوری مقالات 30 ام فروردین ماه امسال اعلام شود، اظهار داشت: به منظور بررسی دقیق تر مقالات این موعد به تعویق افتاد اما بر اساس برنامه قرار است تا پایان هفته جاری داوری مرحله دوم انجام و نتایج نهایی آن اعلام شود.

حجت الاسلام روحانی نیا اضافه کرد: پس از مشخص شدن نتایج نهایی؛ اول خرداد ماه امسال مراسم اختتامیه همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی در محل سالن بصیرت دانشگاه پیام نور استان خراسان شمالی واقع در بجنورد برگزار می شود و صاحبان مقالات برتر معرفی و تجلیل خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی عنوان کرد: کسانی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی در بجنورد هستند می توانند به پایگاه اینترنتی http://rsz92.ir/index.php مراجعه کنند.

لازم به ذکر است؛ همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی دارای محورهای راهکارهای اجرایی کردن اخلاق و تربیت اسلامی در جامعه، الگوی صحیح تفریحات و سرگرمی ها و استفاده بهینه از فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی، تعادل جمعیتی با تکیه بر ازدواج آسان و جلوگیری از افزایش طلاق، علل پرخاشگری و خشونت و راهکارهای برقراری امنیت روانی و اجتماعی، مدیریت اسلامی و مقابله با قانون گریزی و کارگریزی با تکیه بر سیره عملی اهل بیت(ع) و احیای فرهنگ صله رحم، بهبود روابط همسایگی و فرهنگ آپارتمان نشینی است.

همچنین اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از تجمل گرایی و غرب زدگی، ترویج عفاف و ارتقاء عزت و کرامت زنان در خانواده و اجتماع، راهکارهای حفاظت از محیط زیست و میراث فرهنگی، احیای هنر و معماری ایرانی اسلامی، ارائه الگوی صحیح کسب و کار و رزق حلال و ... برخی دیگر از محورهای این همایش به شمار می روند.

کد خبر 2277300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha