۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۰۸

حجت‌الاسلام روحانی‌نیا:

بیش از 10 هزار نفر در خراسان شمالی معتکف می‌شوند

بیش از 10 هزار نفر در خراسان شمالی معتکف می‌شوند

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۰ هزار نفر در استان در آیین اعتکاف شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا اظهار کرد: در خراسان شمالی 120 مسجد برای برگزاری آیین معنوی اعتکاف امسال آماده می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: ثبت نمام اعتکاف در این استان تا 20 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

روحانی‌نیا اظهار کرد: متقاضیان برای ثبت نام اینترنتی به وب سایت تبیان خراسان شمالی به آدرس www.tebyan-bojnurd مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی تصریح کرد: هزینه 250 هزار ریالی برای شرکت در آیین اعتکاف از طریق درگاه الکترونیکی بانک ملی قابل پرداخت است.

حجت الاسلام روحانی نیا گفت: امسال آئین اعتکاف همزمان با ایام البیض، سیزدهم تا پانزدهم رجب مصادف با بیست و سوم، بیست و چهارم و بیست و پنجم اردیبهشت ماه در 85 مسجد در روستاها و 35 مسجد در مناطق شهری برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در هر شهرستان دو مسجد برای دانشجویان دختر و پسر پیش بینی می شود که نام مساجد اطلاع رسانی می شود.

وی گفت: به سبب همزمانی برگزاری آئین اعتکاف با فصل امتحانات، احتمال ریزش شمار معتکفان امسال وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی  اظهار کرد: امسال 400 روحانی برای برگزاری برنامه های مختلف به مساجد محل برگزاری اعتکاف اعزام می شوند که از این تعداد 250 مبلغ از حوزه های علمیه قم و مشهد و مابقی بومی هستند.

حجت الاسلام روحانی‌نیا با اشاره به اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب برخلوت و تنهایی معتکفان است گفت: تلاش ما نیز تامین این خلوت برای معتکفان است اما برگزاری نماز جماعت، سخنرانی مذهبی، تشکیل حلقه‌های معرفت و گفتمان‌های دینی نیز در میان برنامه ها گنجانده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: البته درنظر داریم از سال آتی برنامه های مختص هر مسجد در آئین اعتکاف به صورت زمان بندی شده و دقیق، به متقاضیان اطلاع رسانی شود تا به تمام ذائقه ها پاسخ داده شود.

کد خبر 2284451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha