۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۹:۲۱

حجت الاسلام روحاني‌نيا:

ثبت نام اعتكاف در خراسان شمالي تا دو روز ديگر تمديد شد

ثبت نام اعتكاف در خراسان شمالي تا دو روز ديگر تمديد شد

بجنورد - خبرگزاري مهر: مديركل تبليغات اسلامي خراسان شمالي با اشاره به اين كه تاكنون بيش از هفت هزار و 500 نفر در اين استان براي حضور در مراسم معنوي اعتكاف نام نويسي كرده اند اظهار كرد كه به دليل استقبال جوانان مهلت ثبت نام به مدت دو روز ديگر تمديد شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام زين العابدين روحاني نيا از تمديد مهلت نام نويسي براي شركت در آيين معنوي اعتكاف در اين استان خبر داد و افزود: با وجود اين كه مهلت ثبت نام اعتكاف در استان خراسان شمالي از دهم تا بيستم ارديبهشت ماه تعيين شده بود اما به دليل استقبال مردم علي الخصوص جوانان و نوجوانان؛ اين مهلت به مدت دو روز ديگر نيز تمديد شد.

به گفته وي تاكنون بيش از هفت هزار و 500 نفر از مردم متدين خراسان شمالي براي شركت در اين آيين معنوي نام نويسي كرده اند و مراجعه جوانان و نوجوانان براي ثبت نام هنوز ادامه دارد.

حجت الاسلام روحاني نيا يادآور شد: امسال مراسم اعتکاف همزمان با ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب مصادف با بیست و سوم، بیست و چهارم و بیست و پنجم اردیبهشت ماه در 120 مسجد خراسان شمالی شامل 85 مسجد روستايي و 35 مسجد شهری برگزار مي شود.

وي با اشاره به اين كه تا بيست و دوم ماه جاري ثبت نام متقاضيان شركت در مراسم اعتكاف از طريق مراجعه به وب سایت تبیان خراسان شمالی به آدرس www.tebyan-bojnurd، دفاتر تبليغات اسلامي و مساجد روستايي استان انجام مي شود، اظهار داشت: امسال هزینه ثبت نام هر نفر در آیین اعتکاف مبلغ 25 هزار تومان است كه در هنگام ثبت نام اينترنتي از طريق درگاه الکترونیکی بانک ملی قابل پرداخت است.

حجت الاسلام روحاني نيا اضافه كرد: مبلغ دريافتي از متقاضيان شركت در آيين اعتكاف به صورت كامل در اختيار هيأت امناي مساجد محل برگزاري اين مراسم گذاشته مي شود تا صرف ارائه خدمات تغذيه اي به معتكفان در مدت سه روز اعتكاف شود.

وي با اشاره به اين كه علاوه بر مبلغ فوق الذكر؛ خيران و نيكوكاران نيز مبالغي را براي تأمين هزينه هاي آيين معنوي اعتكاف تقبل مي كنند، افزود: با توجه به ميزان مشاركت خيران، در برخي از شهرستان هاي استان از متقاضيان مبلغي كمتر از 25 هزار تومان به عنوان هزينه ثبت نام در اعتكاف دريافت مي شود.

حجت الاسلام روحاني نيا در ادامه با بيان اين كه به منظور برگزاري هر چه بهتر مراسم اعتكاف، 150 مبلغ روحاني از حوزه هاي علميه قم و مشهد و نيز حوزه هاي علميه استان خراسان شمالي به مساجد محل برگزاري اعتكاف در اين استان اعزام مي شوند، اظهار كرد: اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم دعا، تشکیل حلقه های مختلف قرآنی، برگزاری سخنرانی مذهبی، کلاس اخلاق، توزیع جزوه های بایدها و نبایدهای اعتکاف، برگزاری گفتمان دینی، ختم قرآن و حلقه های معرفت از جمله برنامه هايي است كه در ايام اعتكاف با همكاري روحانيان اعزامي در مساجد برگزار خواهد شد.

وي با يادآوري اين كه پارسال مراسم معنوي اعتكاف در 105 مسجد شهري و روستايي خراسان شمالي با شركت بيش از 10 هزار معتكف برگزار شد، پيش بيني كرد كه امسال نيز بيش از 10 هزار خواهر و برادر در آيين اعتكاف در استان شركت كنند.

حجت الاسلام روحاني نيا عنوان كرد: امسال نيز همانند پارسال غالب معتكفان در استان خراسان شمالي را خواهران تشكيل مي دهند و بيش از 70 درصد معتكفان نيز از اقشار جوان و نوجوان هستند.

مديركل تبليغات اسلامي خراسان شمالي در پايان با اشاره به اين كه حضور در مساجد محل برگزاری اعتکاف در ایام البیض تنها با ارائه کد رهگیری و کارت ملی امکان پذیر است؛ از افرادي كه براي شركت در اين مراسم نام نويسي كرده اند خواست تا در هنگام مراجعه به مساجد محل برگزاري اعتكاف، حتما كارت ملي و كد رهگيري خود را به همراه داشته باشند.

به گفته وي مراسم اعتكاف در استان خراسان شمالي همزمان با ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب مصادف با بیست و سوم، بیست و چهارم و بیست و پنجم اردیبهشت ماه در 85 مسجد روستايي و نيز هشت مسجد محوري در بجنورد، سه مسجد در اسفراین، پنج مسجد در گرمه، دو مسجد در سنخواست، سه مسجد در راز و جرگلان، سه مسجد در مانه، شش مسجد در شیروان، سه مسجد در فاروج و دو مسجد در جاجرم برگزار مي شود.

گفتني است، بر اساس اعلام حجت‌الاسلام والمسلمين حسین روحانی نژاد، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، امسال مراسم اعتكاف در كشور همزمان با ايام البيض در چهار هزار مسجد شهري و روستايي با حضور حدود 700 هزار معتكف برگزار مي شود.

 

کد خبر 2289855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha