۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۸

دست و پا زدن در گرداب انزوا/

جهانگردی یک صهیونیست از تل آویو تا آمریکا به امید یافتن متحدی علیه ایران 

جهانگردی یک صهیونیست از تل آویو تا آمریکا به امید یافتن متحدی علیه ایران 

وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی که روز جمعه در لندن با مقامات انگلیسی دیدار کرده بود امروز دوشنبه در اتاوا با مقامات کانادایی و فردا در واشنگتن با مقامات کاخ سفید دیدار می کند تا شاید با یافتن متحدی بتواند تل آویو را از انزوا خارج کند. 

به گزارش خبرگزاری مهر، انزوای رژیم صهیونیستی که از زمان برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد شکل جدی تری به خود گرفته همچنان ادامه دارد و در این میان، مقامات مختلف این رژیم تلاش می کنند تا با انجام سفرهای متعدد  و دیدار با سران کشورهای مختلف آنها را از نزدیک شدن به ایران منصرف کنند. 

در همین رابطه گلوب اند میل در گزارشی می نویسد : "یووال اشتینیتز" وزیر امور استراتژیک اسرائیل، که روز جمعه در دیدار با مقامات انگلیس در جریان مذاکرات کشورهای 1+5 با ایران قرار گرفته بود امروز دوشنبه در کانادا با نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور دیدار می کند. 

به نوشته ان روزنامه، هدف وزیر استراتژیک رژیم صهیونیستی از دیدار با "استفان هارپر" و "جان بیرد" آن است که کانادا را با مواضع تل آویو در مورد برنامه هسته ای ایران همراه کرده و بدین ترتیب اتاوا و تل آویو به صورت مشترک بر آمریکا فشار بیاورند تا از لغو تحریم های ایران خودداری کند. 

بر اساس این گزارش، اشتینیتز بعد از دیدار با مقامات کانادایی فردا سه شنبه عازم واشنگتن می شود تا در دیدار با مقامات کاخ سفید نیز همین پروژه را دنبال کند. 

البته در کنار سفرهای متعدد وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی، نخست وزیر این رژیم نیز تلاش دارد تا با تکرار ادعای قدیمی همچنان ایران را کشوری خطرناک جلوه داده تا شاید بتواند به این ترتیب کشورهای غربی را رو در روی ایران قرار دهد. 

اما سفر وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی به آمریکا در حالی انجام خواهد شد که آسوشیتد پرس و سی تی وی نیوز در گزارش های جداگانه ای نوشته اند که مذاکرات هسته ای ایران، اولین نشانه های بروز اختلاف را در روابط آمریکا و اسرائیل نشان داد. 

آسوشیتدپرس در این رابطه می نویسد : تنها چند روز بعد از انجام مذاکره میان ایران و کشورهای 1+5، نشانه های اختلاف و بریدگی در روابط اسرائیل و مهمترین متحدش یعنی آمریکا نمایان شد. 

بر اساس این گزارش، ادامه این مذاکرات و رفع تدریجی مشکلات موجود بر سر راه موضوع هسته ای ایران، می تواند نشانه های مربوط به وجود اختلاف میان تل آویو و واشنگتن را جدی تر و نمایان تر از قبل کند. 

در حالی که در روزهای گذشته رسانه های آمریکایی از امکان لغو تحریم های ایران سخن می گویند، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته از آمریکا خواسته تا از لغو تحریم ها خودداری کند. 

به گزارش مهر، در حالیکه تمام طرف های حاضر در مذاکرات 1+5 بر مثبت بودن مذاکرات جدید تاکید داشته و با خوشبینی درباره امکان حل موضوع هسته ای ایران سخن می گویند، رژیم صهیونیستی که در سال های گذشته اقدامات زیادی برای جلوگیری از حل این موضوع انجام داده به شدت به دست و پا افتاده تا از هز گونه حل تنش میان ایران و غرب جلوگیری کند. 

در همین رابطه در هفته های گذشته نیز شخص نتانیاهو مذاکرات گسترده ای با رهبران کشورهای اروپایی در مورد خودداری از لغو تحریم های ایران انجام داده بود اما گویا نتوانسته در این راه موفقیت زیادی کسب کند. 

 

 

کد خبر 2159247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha