۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۹:۴۲

محمد علی آبادی:

برای حضور در انتخابات کمیته شرط دارم/ اطمینان دارم صالحی‌امیری رای می‌آورد

برای حضور در انتخابات کمیته شرط دارم/ اطمینان دارم صالحی‌امیری رای می‌آورد

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به تعیین زمان انتخابات این کمیته گفت حضورم در این انتخابات به دو موضوع بستگی دارد. ضمن اینکه وی تاکید کرد انتخابات کمیته ملی المپیک کاملاً سالم، آزاد و دموکراتیک برگزار خواهد شد. محمد علی آبادی همچنین تاکید کرد اطمینان دارد سیدرضا صالحی امیری از مجلس رای اعتماد خواهد گرفت و وزیر ورزش و جوانان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک پس از نشست امروز دوشنبه اعضای هیات اجرایی این کمیته با سیدرضا صالحی امیری، سرپرست وزارت ورزش و جوانان در مورد تاریخ تعیین شده در این نشست برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک توضیح داد.

وی با اشاره به نامه رسمی کمیته بین المللی المپیک مبنی بر برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک ایران اظهار داشت: بر این اساس و با توجه به این که می خواستیم در اولین فرصت انتخابات کمیته را برگزار کنیم، در نشست امروز و با هماهنگی سرپرست وزارت ورزش مقرر کردیم که 25 آذرماه انتخابات را برگزار کنیم.

علی آبادی در مورد اینکه "آیا از مسئولان فعلی کمیته ملی المپیک فردی برای حضور در انتخابات 25 آذرماه کاندیدا خواهد شد"؟، اظهار داشت: البته من نمی توانم در مورد اشخاص و تصمیمات برنامه هایی که دارند صحبت کنم اما قطعاً جمعی از اعضای هیات اجرایی برای شرکت در انتخابات کاندیدا خواهند شد. به هر حال این افراد از بهترین های ورزش هستند که فعلاً در کمیته مشغول به کارند.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه انتخابات این کمیته در قالب یک رقابت کاملاً رسمی و سالم برگزار خواهد شد، یادآور شد: هر کس در این انتخابات رای بیاورد برای مدت 4 سال باید ورزش ایران در سطح المپیک را مدیریت کند.

وی در مورد شرایط مورد نظرش برای کاندیدا شدن جهت حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: در این مورد با شخص آقای صالحی امیری صحبت کرده ام، کاندیدا شدن من به این بستگی دارد که اول سرپرست وزارت ورزش و جوانان علاقمند به این موضوع یعنی ادامه کار من در کمیته باشد و دیگر اینکه خودم در این زمینه به نتیجه برسم. در هر صورت این دو شرط من برای کاندیدا شدن است اما هنوز تصمیم قطعی برای آن نگرفته ام.

علی آبادی تصریح کرد: قطعاً انتخابات کمیته ملی المپیک به صورت سالم برگزار خواهد شد، من رویکرد خوبی از آقای صالحی امیری دیدم چون به جزئیات ورود پیدا نمی کنند و در مجموع روی برنامه ریزی کلان تمرکز دارند، در کل اینکه شرایط را مثبت می بینم.

وی در پاسخ به این پرسش که "معمولاً در انتخابات این کمیته شاهد قطب بندی بودیم آیا باز هم چنین موضوعی را شاهد خواهیم بود"؟، خاطرنشان کرد: نه؛ قطعاً چنین چیزی نخواهیم داشت. هر فردی شرایط لازم را داشته باشد می تواند ثبت نام کند، فقط اینکه ما نظارت جدی خواهیم داشت ضمن اینکه در  جریان انتخابات رای گیری در حضور اعضای مجمع و به صورت کاملاً مخفی خواهد بود طوری که هیچ فردی نمی تواند متوجه شود که دیگری به چه کسی رای می دهد در واقع انتخابات کمیته شکل آزاد و دموکراتیک خواهد داشت.

"آیا رای گیری مجلس در مورد سرپرست وزارت ورزش و جوانان در زمان انتخابات کمیته ملی المپیک و تغییر احتمالی آن تاثیری دارد"؟، علی آبادی در پاسخ به این سوال گفت: اول اینکه اطمینان دارم صالحی امیری از مجلس رای اعتماد می گیرد اما در کل هر نتیجه ای که در این زمینه حاصل شود تاثیری در زمان انتخابات نخواهد داشت و انتخابات در موعد مقرر یعنی 25 آذر انجام می شود.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه برای برگزاری انتخابات این کمیته نماینده ای از کمیته بین المللی المپیک به ایران نمی آید، ابراز امیدواری کرد که انتخابات کاملاً سالم و به یاد ماندنی در تاریخ ورزش است و به واسطه آن بهترین های ورزش انتخاب شوند.

کد خبر 2159255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha