۲۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۳۴

محمد علی‌آبادی عنوان کرد:

برگزاری انتخابات کمیته المپیک روز 20 تیر حتمی نیست/ با عباسی ائتلاف نکردم

برگزاری انتخابات کمیته المپیک روز 20 تیر حتمی نیست/ با عباسی ائتلاف نکردم

رئیس کمیته ملی المپیک ضمن رد شایعه ائتلافش با وزیر ورزش گفت: برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در تاریخ 20 تیر ماه قطعی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک در پایان مجمع عمومی با بیان اینکه جلسه امروز خوب و مثبت بود، اظهار داشت: تایید اساسنامه کمیته ملی المپیک با نظر اعضای مجمع به تصویب رسید البته بحث هایی در مجمع امروز مطرح شد که داخلی است و قاعدتا در مجمع عمومی باید بحث هایی پیرامون اساسنامه صورت بگیرد.

وی در خصوص اینکه تعدادی از روسای فدراسیون اساسنامه را ندیده بودند، افزود: اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک بر روی خروجی سایت کمیته ملی المپیک قرار دارد، ضمن اینکه حدود 2 ماه پیش هم برای تمامی روسای فدراسیون ها نیز ارسال شده بود.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص اظهارات محمود خسروی وفا رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین مبنی بر غیرقانونی بودن این مجمع گفت: او دیدگاه شخصی خودش را بیان کرده است و در این خصوص از خود او نیز سوال کنید.

علی آبادی در پاسخ به این سوال که آیا شما با وزیر ورزش ائتلافی مبنی بر اینکه ایشان از شما برای عضویت در شورای شهر حمایت کرده و شما هم وی را برای ریاست در کمیته ملی المپیک حمایت کنید، گفت: این شایعه درست نیست آقای عباسی و یا هر کس دیگری که کاندیدا شود مجمع باید به او رأی دهد که هرگز چنین موضوعی صحت ندارد.

وی افزود: زمان برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک که 20 تیر ماه اعلام شد هنوز قطعی نیست و ممکن است پس از بررسی در جلسه هیات اجرایی دچار تغییر شود.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه هنوز مشخص نیست که در انتخابات کاندیدا شوم گفت: هر زمان که احساس کنم می توانم به ورزش کشور کمک کنم، وارد گود خواهم شد. کمااینکه در زمان حضورم گام‌های بزرگی در این ارگان برداشته شده است ایران در المپیک به عنوان هفدهم دست یافت و در آسیا هم چهارم شد. اگر مجمع اعلام کند که به حضور من نیاز دارد و من به درد کمیته ملی خواهم خورد، خواهم آمد در غیراینصورت حاضرم برای کشورم در جایی دیگر فداکاری و خدمت کنم.

علی آبادی تاکید کرد: شش ورزشکار المپیکی که می توانند در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت کنند با دستورالعمل خاصی در هیات اجرایی مشخص خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که نظر شخصی شما در مورد اینکه انتخابات قبل از روی کار آمدن کابینه جدید دولت برگزار شود، بهتر است یا پس از آن؟، گفت: نظری در این مورد ندارم ضمن اینکه من تنها یک رأی در هیات اجرایی دارم.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: اساسنامه یک ماه قبل به تایید اعضای مجمع رسیده، این اساسنامه امروز به تایید نهایی رسید. کمااینکه پیش از آن اساسنامه برای فدراسیون های ورزشی نیز ارسال شده بود.

علی آبادی در پاسخ به این سوال که اگر احمد دنیامالی رئیس برکنار شده فدراسیون قایقرانی بخواهد در انتخابات کمیته ملی شرکت کند، شرایط به چه صورت پیش خواهد رفت؟، اظهار داشت: وزیر ورزش طبق اختیاراتی که در اساسنامه موجود است، او را برکنار کرده، اگر دنیامالی عضو مجامع جهانی باشد، می تواند در انتخابات نیز شرکت کند.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص انتقادهای خسروی وفا خاطرنشان کرد: بخشی از انتقادهای خسروی وفا درست است؛ چرا که در این مجمع تنها باید تایید اساسنامه صورت می گرفت، نه زمان برگزاری انتخابات.

کد خبر 2073340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha