۱۷ مرداد ۱۳۸۴، ۱۷:۳۵

با تصويب ازدواج همجنس‌بازان توسط كليساي انگلستان

كليساي انجيلي سراسر جهان با بحران مواجه شد

تصميم كليساي انگلستان مبني بر مورد تاييد قرار دادن ازدواج همجنس ‌بازان، بحران جديدي در ميان ?? ميليون اعضاي جامعه اين كليسا به وجود آورده است.

به گزارش گروه دين و انديشه "مهر"، كليساي انگلستان كه رهبري تمامي جوامع كليساي انجيلي در سراسر جهان را بر عهده دارد، ازدواج همجنس ‌بازان را مورد تصويب قرار داده و قرار است اين قانون از آذر ماه ( ماه دسامبر)  به اجرا درآيد.

بنا بر گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس از لندن، ، مجلس اسقف‌هاي كليساي انگلستان اخيرا با انتشار نامه‌اي علي‌رغم تاكيد بر حمايت خود از ازدواج همجنس‌ بازان از افرادي كه اقدام به انجام اين عمل مي‌كنند، خواسته است از انجام هرگونه عمل جنسي خودداري كنند.

پدر "پيتر جاسپر آكينولا"، رهبر كليساي نيجريه در واكنش به اين نامه از اين اعمال به عنوان اعمال "مغاير با كتاب مقدس" ياد مي‌كند و معتقد است تاييد اين اعمال همانند انتصاب يك كشيش همجنس ‌باز در سمت اسقفي است كه هم ‌اكنون در امريكا صورت مي‌گيرد.

بر اساس گزارش موسسه گفتگوي اديان، آكينولا طي بيانيه‌اي كه بتازگي منتشر شده است از رهبر كليساي انگلستان خواست به حمايت خود از آنچه وي آن را عمل "مغاير با كتاب مقدس" خواند، پايان دهد تا از به وجود آمدن بحران جديد در اين كليسا جلوگيري شود.

كليساي انجيلي در قرن 16 ميلادي پس از جدايي از كليساي كاتوليك در انگلستان شكل گرفت و انگلستان به عنوان مقر اين كليسا انتخاب شد. طبق قوانين ، هر فردي كه به عنوان اسقف اعظم كانتربري انتخاب شود، به صورت خودكار رهبري كليساي انجيلي در سراسر جهان را بر عهده خواهد داشت . 

کد خبر 215956

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha