۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۵۸

غربی ها مدعی شدند:

اشتباهات دستگاه های امنیتی کنیا عامل فاجعه وست گیت بود

اشتباهات دستگاه های امنیتی کنیا عامل فاجعه وست گیت بود

اسناد منتشر شده از سوی کشورهای غربی حکایت از آن دارد که وجود اشتباهات متعدد در سرویس های امنیتی کنیا عامل فاجعه ماه گذشته در نایروبی و حمله الشباب به فروشگاه وست گیت بود. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، اشتباهات اطلاعاتی، ضعف در قوانین مبارزه با تروریسم، فساد، افراط گرایی و رقابت میان نیروهای پلیس و ارتش کنیا سبب پیدایش وضعیتی در کنیا شده که این وضعیت منجر به بروز فاجعه ماه گذشته در نایروبی شد.

در ماه گذشته میلادی نیرورهای الشباب با حمله به فروشگاه وست گیت در نایروبی تعدادی از افراد حاضر در این محل را به گروگان گرفتند. این حادثه بعد از چند روز و کشته شدن تعدادی از گروگانها به پایان رسید.

بر اساس این گزارش، اگر چه ممکن است حمله به نایروبی از سوی گروه های خارجی برنامه ریزی شده باشد، اما برخی از مردم کنیا نیز با الشباب رابطه داشته و از این گروه حمایت می کنند. 

علاوه بر این موارد، دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کنیا نیز در وضعیتی هستند که نمی توان به عملکرد مثبت آنها اطمینان داشت. 

به نوشته ایندیپندنت، در زمان وقوع حادثه وست گیت برخی از نیروهای اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) و همچنین نیروهایی از سوی رژیم اسرائیل به کنیا اعزام شدند تا به نیروهای امنیتی این کشور برای پایان دادن به بحران گروگان گیری کمک کنند، تحقیقات نیروهای آمریکایی نشان داد که وجود مشکلات متعدد در سرویس های امنیتی و اطلاعاتی کنیا عامل بروز این فاجعه بوده است. 

 

کد خبر 2159692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha