۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۹:۰۵

جام جهانی کوچک فوتسال - برزیل؛

تیم ملی فوتسال با آرژانتین استارت می‌زند/ جوان، کم تجربه و با انگیزه

تیم ملی فوتسال با آرژانتین استارت می‌زند/ جوان، کم تجربه و با انگیزه

تیم ملی فوتسال ایران در حالی از بامداد چهارشنبه دیدارهای خود در مسابقات جام جهانی کوچک برزیل را آغاز می‌کند که شرایطی کاملا متفاوت با چند ماه گذشته دارد و این تیم با تغییرات زیاد در ترکیب خود به مصاف حریفانش خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، هشتمین دوره مسابقات جام جهانی کوچک فوتسال برزیل از امشب (بامداد چهارشنبه به وقت تهران) در شهر جیمانسیوم برزیل و در ورزشگاه مارینگا پی‌آر‌چیکو نتو آغاز می‌شود. در چارچوب این مسابقات تیم ملی ایران در اولین گام به مصاف آرژانتین خواهد رفت. ایران در حالی پا به مسابقات این دوره گذاشته که تغییرات زیادی در ترکیب بازیکنان به چشم می‌خورد.

بعد از آنکه باشگاه گیتی پسند اصفهان چند بازیکن ملی‌پوش خود یعنی محمد کشاورز، محمد طاهری، سپهر محمدی و احمد اسماعیل‌پور را در اختیار تیم ملی قرار نداد، "خسوس کاندلاس"، سرمربی تیم ملی مجبور شد در فرصت کوتاهی چند بازیکن دیگر را به جمع سایرین اضافه کند.

تیم ملی از هفت دوره گذشته سه بار در این مسابقات حضور داشته و امسال چهارمین حضورش در مسابقات جام جهانی کوچک را تجربه خواهد کرد. افتخارات تیم ملی ایران در این مسابقات در دو نایب قهرمانی طی سال‌های 2007 و 2009 خلاصه می‌شود.

یکی از دغدغه‌های خسوس کاندلاس در این دوره از مسابقات کم تجربگی و جوان بودن تیم ملی است. موضوعی که وی قبل از اعزام تیم ملی به آن اذعان داشت و نسبت به تجربه بین‌المللی کم بازیکنانش اظهار نگرانی کرده بود. از سوی دیگر تیم ملی در راه آماده سازی خود برای مسابقات جام جهانی کوچک در ایران بازی تدارکاتی نداشت و فقط یک بازی دوستانه با یک تیم دسته اولی ایران برگزار کرد!

با این وجود تیم ملی 10 روز زودتر از مسابقات گرندپریکس راهی برزیل شد و دو بازی تدارکاتی با باشگاه‌های برزیلی و یک بازی تدارکاتی با تیم ملی گواتمالا انجام داد و در هر سه مسابقه هم به پیروزی دست یافت.

یکی از نکات جالب توجه تیم ملی فوتسال بعد از مسابقات جام جهانی، شکست ناپذیری خسوس کاندلاس است. خسوس از زمانی که هدایت تیم ملی را در دست گرفته، تاکنون در مسابقات بین‌المللی شکستی را تجربه نکرده است. وی با تیم ملی قهرمان تورنمنت چین و همچنین قهرمان مسابقات آسیایی داخل سالن شد و برای سومین آزمون بزرگش با تیم ملی، راهی برزیل شود.

ایران که چندین ماه است در رده هفتم فوتسال دنیا قرار دارد، ساعت 4:15 بامداد چهارشنبه به مصاف تیمی می‌رود که در رده‌بندی بین‌المللی در جایگاه ششم است. تعدادی از کارشناسان فوتسال معتقدند ایران برای شکست آرژانتین کار دشواری پیش رو ندارد و می‌تواند با پیروزی برابر این تیم شروع خوبی در گرندپریکس داشته باشد. با این حال در آستانه این مسابقه، نگرانی‌هایی بابت مصدومیت دو بازیکن ایران وجود دارد. علیرضا وفایی و وحید شفیعی در بازی با گواتمالا دچار مصدومیت جزیی شدند و هنوز مشخص نیست آنها به دیدار اول تیم ملی می‌رسند یا خیر.

تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات گرندپریکس با تیم‌های برزیل، آرژانتین و ژاپن همگروه است. قهرمان این مسابقات به صورت انحصاری از سال 2005 در دست برزیل بود البته در سال 2010 اسپانیا موفق شده است یکبار قهرمانی در این جام را از آن خود کند. 

برنامه کامل مسابقات فوتسال جام جهانی کوچک برزیل به شرح زیر است: (ساعت مسابقات به وقت تهران است)

سه شنبه 30 مهر
* روسیه - گواتمالا، ساعت 20:45
 
چهارشنبه یکم  آبانماه
* پاراگوئه- صربستان، ساعت 01:00 بامداد
* آرژانتین- ایران، ساعت 3:15 بامداد
* برزیل- ژاپن، ساعت 2:15 بامداد
* صربستان- گواتمالا21:15
* روسیه- پاراگوئه، ساعت 23:30 
 
پنجشنبه دوم  آبان 92
* ایران- ژاپن، ساعت 3:30 بامداد
* برزیل- آرژانتین،ساعت  1:30 بامداد
* پاراگوئه- گواتمالا، ساعت 20:15
* روسیه- صربستان، ساعت 22:30
 
جمعه  سوم آبان 92
* برزیل- ایران، ساعت 00:15 بامداد
* ژاپن- آرژانتین، ساعت 2:45 بامداد
کد خبر 2159982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha