۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۲

جلالی:

پدیده خشکیدگی درختان بلوط نیامند اعتبارات ویژه است

پدیده خشکیدگی درختان بلوط نیامند اعتبارات ویژه است

ایلام - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مبارزه با پدیده خشکیدگی درختان بلوط نیامند اعتبارات ویژه و برنامه طولانی مدت است.

خدا کرم جلالی در سفر به استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برخی عوامل طبیعی که جنگل های استان ایلام را با تخریب روبرو کرده است، گفت: با برنامه ریزی دقیق و استفاده از روش های علمی و پژوهشی می توان حجم و میزان تخریب جنگل ها را در استان ایلام کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه پدیده خشکیدگی درختان بلوط  از سال 88 در 11 استان زاگرس نشین به وجود آمده است، افزود: این پدیده خشکیدگی بلوط های زاگرس که از سال 88 در کشور به وجود آمده متاسفانه به سطح حدود یک میلیون هکتار از شش میلیون هکتار جنگل های زاگرس سرایت و خسارت سنگینی وارد کرده است.

این مسئول اظهار داشت: عوامل موثر در این خشکیدگی بیماری زغالی بلوط، سوسک های چوب خوار و گیاه انگلی لورانتوس است که ناشی از ضعف بیولوژیکی است که برای گیاهان حاصل شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: سالانه 100 میلیارد تومان نیاز است تا به صورت کامل این موضوع را در ابعادی که مورد نیاز است تحت پوشش قرار دهیم.

جلالی عنوان کرد: اصلاح و پرورش و جایگزینی گونه های مقاوم از مهمترین اقدامات در نظر گرفته شده برای پدیده خشکیدگی درختان بلوط است و باید در چهار الی پنج سال بتوانیم این کار را به سامان برسانیم.

کد خبر 2160249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha