۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۳۰

تجلیل از یك دهه كوشش فرهنگی «خانه ادبیات افغانستان» در حوزه هنری

تجلیل از یك دهه كوشش فرهنگی «خانه ادبیات افغانستان» در حوزه هنری

خانه ادبیات افغانستان با همكاری مركزآفرینش‌های ادبی حوزه هنری، جشنواره یك دهه كوشش فرهنگی «خانه ادبیات افغانستان»، را با گردهمایی فرهنگیان افغانستان و ایران، روز شنبه چهارم آبان ماه درتالار مهر حوزه هنری برگزار می‌كند.

 به گزارش خبرگزاری مهر، محمد سرور رجایی، مدیر خانه ادبیات افغانستان در خصوص این برنامه فرهنگی ـ هنری گفت: این برنامه به مناسبت یك دهه فعالیت فرهنگی خانه ادبیات افغانستان تدارك دیده شده است و در این برنامه دكتر علیرضا قزوه رئیس مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و دكتر محمدسرور مولایی، استاد دانشگاه و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی سخنرانی خواهند كرد.

وی در ادامه گفت: شعر و داستان‌خوانی شاعران و نویسندگان افغانستانی مقیم تهران، قم، اصفهان، كاشان، مشهد و یزد به همراه شاعران همزبان ایرانی و شعرخوانی شاعران طنزپرداز از دیگر بخش‌های این جشنواره خواهد بود. همچنین در این مراسم، عارف جعفری به اجرای موسیقی خواهد پرداخت.

مدیر خانه ادبیات افغانستان در خصوص انتشار فراخوان هفتمین جشنواره ادبی قند پارسی گفت: در بخش دیگری از این برنامه، قرار است فراخوان هفتمین جشنواره ادبی «قند پارسی» اعلام شود و ان‌شاءالله مراسم اختتامیه آن در اسفندماه برگزار خواهد شد.

در جشنواره یك دهه كوشش خانه ادبیات افغانستان، از همراهان خانه ادبیات افغانستان در یك دهه گذشته قدردانی خواهد شد.

خانه ادبیات افغانستان، در تیرماه 1382 به همت جمعی از شاعران و نویسندگان جوان افغانستان در تهران تاسیس شد. همان گونه كه ادبیات مهاجرت با شكل و شمایل خاص خود در ایران شكل گرفت، خانه ادبیات افغانستان نیز در كنار مجامع فرهنگی و ادبی مهاجران برای رشد و معرفی آن به همدلان همزبان كوشید.

خانه ادبیات افغانستان این برنامه را با همكاری مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی برگزار می‌كند.

جشنواره یك دهه كوشش فرهنگی «خانه ادبیات افغانستان»، از ساعت 15 تا 19 روز شنبه چهارم آبان در تالار مهر حوزه هنری تهران برپا می‌شود.

کد خبر 2160396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha