۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۰۸

حجت الاسلام چهری:

عظمت گرامیداشت غدیر باید هر روز بیشتر شود

عظمت گرامیداشت غدیر باید هر روز بیشتر شود

زنجان - خبرگزاری مهر: مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: عزت مسلمانان جهان در ارج نهادن به عید غدیر خم است که به همین دلیل باید عظمت گرامیداشت عید غدیر روز به روز بیشتر شود.

حجت الاسلام امیر چهری در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: مسلمانان جهان باید واقعه غدیر را گرامی بدارند چرا که توجه به ابعاد واقعه اعتلای فرهنگ دینی و ولایی را تداعی می کند.

وی احیای سنت صله ارحام در این روز را بسیار شایسته دانست و اظهار داشت: در این روز باید کینه ها را از دل پاک کردو اگر کینه ای بین برادر و خواهری و خویشاوندان است باید از بین برود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به عقد اخوت اشاره کرد و گفت: این عقد اخوت که تبیعت کردن از اهل بیت است و باید بین برداران و خواهران جاری شود.

حجت الاسلام چهری تاکید کرد: عید غدیر خم از جایگاه بسیار بزرگی در تاریخ اسلام برخوردار است و بنابراین این روز برای مسلمانان بسیار ارزشمند است.

وی روزه گرفتن، صدقه دادن، نماز خواندن، غسل و عطوفت و ديدار با نزديكان و برگزاري مراسم جشن را از اعمال اين عيد مهم برشمرد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در اين عيد توجه به موضوع ولايت از اهميت خاصي برخوردار است گفت: توجه به امر مهم ولايت به عنوان تداوم رسالت انبيا از اهميت خاصي برخوردار است.

حجت الاسلام چهری تصریح کرد: پيام غدير برادري، وحدت و يكپارچگي بين مسلمانان جهان است و باید این وحدت روز به روز افزون تر شود.

 

 

کد خبر 2161020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha