۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۵۶

آیت الله محسن اراکی:

مکتب غدیر انسان ساز است/ خطبه غدیر تبلور آرمان های انسانی

مکتب غدیر انسان ساز است/ خطبه غدیر تبلور آرمان های انسانی

اراک - خبرگزاری مهر: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت:‌ محور اصلی خطبه غدیر جامعه عدل سازی است و نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این ست که ماموریت انبیا و رسل الهی نیز بنیان جامعه سازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن اراکی، صبح چهارشنبه در همایش ملی تحلیل و بازخوانی خطبه غدیر که در مجتمع آفتاب اراک برگزار شد، افزود: دو مسئولیت مهم را خدا برای ائمه(ع) معرفی کرده که شامل میثاق اطاعت و میثاق نصرت و یاری است و به طور گسترده در آیات قرآن کریم به این دو پرداخته شده و ارکان آن بیان شده است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه در میثاق یاری و نصرت طبق سوره توبه آیه 111 مرز بین نفاق و ایمان صادقانه مشخص شده و میثاق طاعت نیز در آیه هفت سوره مائده ذکر شده است تصریح کرد:‌ در قرآن کریم همه انبیا با این دو پیمان با مردم سخن گفته اند و سخن امامان نیز تا به امروز با ما بر پایه این دو پیمان است.

خطبه غدیر، تبلور آرمان های انسانی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب خطبه غدیر را تبلور آرمان های انسانی خواند و اظهار کرد:‌ خداوند، امت اسلامی را بارها توسط این دو پیمان سنجیده که ملت ایران اسلامی پیروز و سربلند از آزمون بیرون آمده اند و در قرآن کریم نیز به کرات از این امت فرمانبردار یاد شده است.

 

وی با اشاره به اینکه باید غدیر را تا همیشه زنده داشت افزود: ما وظیفه داریم این روز را در هر برهه ای گرامی بداریم و یاران وفادار غدیر باشیم.

ارائه 62 مقاله علمی پیرامون غدیر

در ادامه این همایش،‌ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: 62 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که همه آنها در کتابی که امروز بین شرکت کنندگان توزیع می شود به چاپ رسیده است.‌

حجت الاسلام مهدی ایمانی مقدم افزود:‌ غدیر راهگشای مسائل روز است و برای تقریب بین مذاهب و وحدت بازکاوی خطابه غدیر واجب است.

وی با بیان اینکه مبنای تشییع برگرفته از غدیر و سنت نبوی است و این امر منشا وحدت خواهد بود ادامه داد:‌ غدیر جریانی است که همه علمای اسلام آن را پذیرفتند و استحکام سندی دارد.

همایشی برای بازخوانی خطبه غدیر

همایش ملی تحلیل و بازخوانی خطبه غدیر با محورهای ضرورت و اهداف تحلیل و بازکاوی خطبه غدیر، تحلیل محتوای خطبه غدیر، غدیر و اهل بیت(ع)‌، فوائد و آثار تحلیل و بازکاوی خطبه غدیر، اعتبار شناسی خطبه غدیر با پیام آیت الله جوادی آملی امروز در اراک آغاز به کار کرد.

کد خبر 2161130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha