۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۵۸

گزارش خبري/

حال تنها بيمارستان شيروان ناخوش است/ نسخه هايي كه افاقه نمي كند

حال تنها بيمارستان شيروان ناخوش است/ نسخه هايي كه افاقه نمي كند

شيروان - خبرگزاري مهر: بيمارستان امام خميني(ره) شيروان به عنوان تنها بيمارستان اين شهرستان حدود 170 هزار نفري با مشكلات و كاستي هاي فراواني روبرو است.

به گزارش خبرنگار مهر، بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان در حال حاضر به عنوان تنها بيمارستان این شهرستان 167 هزار نفری، با مشكلاتي نظير كمبود فضا، امکانات و پرسنل مواجه است.

اگر چه بيمارستان جديد شهرستان شيروان نيز هم اكنون در حال ساخت است و بر اساس گفته علی اصغر بدیعی مقدم؛ مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی فاز نخست اين بیمارستان 218 تختخوابی، در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به نظر مي رسد بهره برداري نهايي از اين بيمارستان در بهترين حالت شايد در سال 94 انجام شود.

بر اين اساس مردم شيروان بايد حداقل تا دو يا سه سال آينده با همين تنها بيمارستان موجود در اين شهرستان بسازند؛ بيمارستاني كه كمبودهاي مختلف آن، پس از آن كه از مدت ها پيش ناله مردم و بيماران را به آسمان بلند كرد، ديگر داد مسئولان را نيز درآورده است.

دو شهرستان و يك بيمارستان

تا چند ماه پيش كه هنوز بيمارستان فاروج به بهره برداري نرسيده بود؛ بيمارستان امام خميني(ره) شيروان علاوه بر پذيرش بيماران اين شهرستان، مراجعین زیادی از فاروج؛ شهرستان همسایه خود نيز داشت.

ساخت این بیمارستان از سال 53 با ظرفیت 55 تخت طراحی و آغاز شد و در سال 73 به صورت غیررسمی و در سال 74 نیز با 57 تخت بیمارستانی به صورت رسمی افتتاح شد.

در آن زمان در این بیمارستان خدمات درمانی در بخش های داخلی، اطفال، جراحی زنان، جراحی عمومی، اورژانس، زایشگاه و اتاق عمل ارائه می شد.

پس از آن در خرداد سال 76 بخش CCU این بیمارستان، در سال 81 بخش ICU، در سال 82 بخش دیالیز و در سال 85 نیز بخش NICU این بیمارستان راه اندازی شد.

همچنین در سال 81 با پیگری های مستمر، ظرفیت بیمارستان به 120 تخت افزایش یافت و در سال های بعد نیز با تلاش های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان، بناها و ساختمان های جدیدی در این بیمارستان احداث شد و ظرفیت تخت های آن نیز به 180 تخت فعال افزایش پيدا كرد.

با وجود اين پيشرفت ها، اين تنها بيمارستان شهرستان شيروان هيچ گاه نتوانست آن گونه كه بايد و شايد رضايت اهالي اين شهرستان را فراهم كند؛ مشكلاتي نظير كمبود فضا، كمبود پرسنل و امكانات و در برخي موارد عدم استقبال پزشكان حاذق براي فعاليت در اين مركز درماني از جمله مواردي بود كه همواره به عنوان نقاط ضعف و كاستي هاي بيمارستان امام خميني(ره) شيروان مطرح مي شد.

عضو شورای اسلامی شهر شیروان در اين زمينه در گفتگو با خبرنگار مهر، كاستي هاي موجود در اين بيمارستان را غيرقابل قبول مي داند و مي گويد: بايد براي توسعه و تجهیز بیشتر این بیمارستان اقدامات بيشتري انجام شود.

اسماعیل حسین پور با قدرداني از اقدامات انجام شده فعلي در اين مركز درماني اظهار مي كند: با وجود اين اقدامات، متاسفانه هنور كمبود امكانات و پرسنل و نيز فضاي ناكافي بخش هاي مختلف اين بيمارستان، سبب نارضايتي شديد بيماران و مراجعان مي شود.

وي با بيان اين كه شرایط موجود این بیمارستان در شأن مردم دومین شهر استان نیست، تصريح مي كند: متاسفانه اختصاص اعتبارات اندك براي اين بيمارستان، تجهيز آن را سخت كرده و اين مسئله سبب مي شود شماري از بيماران شهرستان، به شهرهاي بزرگ نظير بجنورد و يا مشهد مراجعه كنند.

توسعه تنها بیمارستان شیروان در گرو توجه مسئولان است

رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر شیروان نيز در اين زمينه گفت: توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان در گرو توجه مسئولین است.

سعید ساعدی در گفتگو با خبرنگار مهر، از آمادگی همه جانبه شورای اسلامي شهر شيروان براي پیگیری و مشارکت در حل مشکلات بیمارستان امام خميني(ره) اين شهر خبر داد.

وی گفت: شرایط فعلی بیمارستان از لحاظ تجهیزات، فضای آزاد، پارکینک و... فاصله بسیاری با استانداردهاي تعريف شده دارد.

ساعدي با اشاره به به كمبود فضاي بيمارستان شيروان عنوان كرد: اگرساختمان ثبت اسناد شهرستان با رایزنی و پیگیری های مسئولین ارشد شهرستان،‌ به سایت اداری شهر انتقال می یافت و فضای آن به بیمارستان امام خميني(ره) اضافه می شد، بسيار بهتر بود اما متاسفانه این فرصت از دست رفت.

وي افزود: در شرایط فعلی بهترین زمان است تا پانسیون استراحت پرسنل نیروی انتظامی که دیوار به دیوار بیمارستان است با پانسیون مسکونی پزشکان متخصص بیمارستان که نزدیک به ستاد نیروی انتظامی است جابجا شود تا خدمات بهتر و سریعتری در هر زمان از شبانه روز به سهولت به بیماران ارائه شود.

 

به گفته اين مسئول در زمانی که ثانیه ها بر سرنوشت حیات یک بیمار حکمرانی می کنند آماده شدن راننده و ایاب و ذهاب پزشک متخصص از آن سوی شهر باعث اتلاف زمان زیادی می شود و اگر این جابجایی صورت پذیرد اتفاق میمونی برای این شهر رقم خواهد خورد.

سخنگوی شورای شهر شیروان تصریح کرد: در تمام دنیا زمانی که یک بیمارستان احداث می شود پیش بینی های لازم تا یکصد سال بعد دیده می شود و نمونه های آنرا حتی در شهرهای  نزدیک همچون بیمارستان امام رضا(ع) مشهد نيز شاهدیم که علی رغم گذشت قریب به هفتاد سال از زمان ساخت، هنوز جزء مناسب ترین بیمارستان های  مشهد مقدس به شمار مي رود.

وی عنوان کرد: متاسفانه بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان از این قاعده مستثنی بوده و مدیران آن در طول اين سال ها همواره دچار مشکلات فراوانی بوده اند به گونه ای که در طی 10 سال فعالیت، اینجانب شخصا شاهد بوده ام همواره به سلیقه مدیران مختلف دیوارهای داخلی بیمارستان جابه جا شده، یک بخش بزرگتر و به طبع آن بخش دیگری کوچکتر شده که این روند هرساله ادامه داشته است و به جای اینکه سبب افزایش رضایت مندی بیماران شده باشد متاسفانه موجبات نارضایتی شدیدتر مراجعین را فراهم كرده است.

ساعدی افزود: بیماران از کوچک یا بزرگتر بودن بخش های بیمارستان ناراضی نبودند بلکه خواستار ارتقاء کیفیت خدمات هستند که اگر این هزینه ها صرف خرید تجهیزات پزشکی لازم و پرداخت کارانه معوقه 10 ماهه پرسنل می شد،  قطعا در روحیه کاری آنان تاثیر بیشتری می داشت و رضایت مندی بیشتری در بیماران ایجاد می شد.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر شیروان گفت:  با توجه به اینکه بیمارستان 200 تخت خوابی جدید شيروان در حال احداث است ادامه تغییرات ساختمانی در داخل بیمارستان امري منطقی به نظر نمی رسد.

وی افزود: در حال حاضر بیمارانی که برای تشخیص درد خود به بیمارستان مراجعه می کنند باید یک هفته تمام در نوبت نمونه گیری آزمایش منتظر بمانند که باعث بوجود آمدن ناراحتی و اعتراضات مردمی شده است.

کد خبر 2161153

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha