۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۵۹

مترجم الغدیر علامه امینی:

عصمت ولی خدا بر روی زمین منطبق بر عقل است

عصمت ولی خدا بر روی زمین منطبق بر عقل است

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: مترجم کتاب الغدیر علامه امینی گفت: وجود یک رهبر و ولی معصوم عاری از هرگونه خطا و گناه در راس جهان هستی منطبق بر عقل است زیرا عقلا حجت خدا اگر خطا کند نمی شود از او پیروی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌ الاسلام محمد حسن شفیعی‌ شاهرودی ظهر امروز در سومین همایش ملی غدیر پژوهی که به میزبانی کرمانشاه در تالار بزرگ انتظار شهر برگزار شد، اظهار داشت: ولایت علی بن ابی طالب روشن تر از خورشید است و حتی در کتب اهل سنت هزاران بار با روایات گوناگون به آن تأکید شده است.

حجت الاسلام شاهرودی گفت: اینکه باید یک بشر عاری از خطا و گناه رهبر و پیشوای بشر باشد درست منطبق بر عقل است که اگر چنین نبود بشر اعتمادی به پیشوای خود برای هدایت درست نداشت.

وی افزود: تأکید بر ولایت علی بن ابی طالب در قرآن هم نمونه های بسیاری دارد و این تأکید با اشاره به شاخصه های بی نظیر علی و خصوصیات بی بدیل او آورده شده و به همین دلیل باعث می شود مانندی برای آن وجود نداشته باشد.

مترجم کتاب الغدیر علامه امینی گفت: عبادت بدون ولایت علی بن ابی طالب خاصیتی ندارد بلکه حتی گمراه کننده نیز هست.

وی ادامه داد: وقتی پیامبر (ص) رسالت خود را با ابلاغ ولایت علی(ع) تمام کرد بودند کسانی که کینه علی را به دل گرفتند، همه کسانی که امروز بغض علی در گلو دارند بازماندگان همان نسل نامبارکند.

حجت الاسلام شاهرودی گفت: در طول تاریخ کسی مانند علی دوست و دشمن نداشته، این به دلیل جاذبه و دافعه ای است که از یک وجود سراسر حق و بدور از دوگانگی بروز می کند.

کد خبر 2161300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha