۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۸:۴۲

در نيمه نخست سال جاري/

مردان يزدي در ولادت و وفات از زنان پيشي گرفتند/ كاهش آمار طلاق در يزد

مردان يزدي در ولادت و وفات از زنان پيشي گرفتند/ كاهش آمار طلاق در يزد

يزد - خبرگزاري مهر: معاون فناوري اطلاعات و آمار جمعیتی ثبت احوال استان يزد گفت: نسبت جنسيتي تولد در استان يزد 102 است به اين معني كه به ازاي تولد هر 100 دختر، 102 پسر در يزد متولد شده است.

سيدعليرضا دستمالچيان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمار ولادت در استان اظهار داشت: در سال جاري 11 هزار و 272 نفر در استان يزد متولد شدند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد رشد داشته به طور متوسط روزانه 61 نوزاد در اين استان به دنیا آمده اند.

وی بيان كرد: نرخ ولادت در استان 21 و نرخ ولادت در کشور 18 است و ميزان تولد در استان يزد از ميانگين كشوري بالاتر بوده است.

دستمالچيان با اعلام اینکه استان یزد با ثبت 99.8 درصد ولادت ها در مهلت قانونی رتبه سوم کشور را داراست، افزود: امیرعلی، ابوالفضل، اميرحسين، اميرمحمد و محمد طاها به ترتیب بيشترين اسامي انتخابی خانواده‌هاي يزدي براي پسران و نام‌هاي فاطمه، زهرا، نازنين زهرا، زينب و ریحانه نیز نامهای برگزیده دختران در نيمه نخست سال جاري بوده است.

وي همچنین با اعلام آمار وفات در اين استان بيان كرد: تا پایان شهريورماه امسال دو هزار و 375 نفر در استان فوت کردند که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيش از چهار درصد رشد داشته است.

دستمالچيان افزود : نرخ وفات استان يزد 4.7 و نرخ وفات در كشور 4.8 است و نسبت جنسی وفات 124 بوده به اين معني كه به ازای فوت هر 100 زن، فوت 124 مرد به ثبت رسیده است.

وي بیماریهای قلب و عروق  را شایعترین علت مرگ و میر در این مدت عنوان كرد و افزود: استان یزد از نظر ثبت وفات در مهلت قانونی 10 روزه با 99.8 درصد ثبت به هنگام، رتبه اول کشور را در اختیار دارد.

معاون فناوري اطلاعات و آمار جمعيتي ثبت احوال استان يزد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود آمار ازدواج استان در این مدت را پنج هزار و 463 مورد اعلام كرد و گفت: این تعداد ازدواج ثبت شده در سال 92 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2.5 درصد کاهش داشته که علت اصلی آن کاهش جمعیت در آستانه ازدواج است.

وي متوسط سن ازدواج در مردان را 26.6 و در زنان 22.2 اعلام كرد.

دستمالچیان آمار طلاق نیمه اول امسال را نيز 592 مورد اعلام کرد و افزود: آمار این رویداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد رشد داشته است كه در مقايسه با سالهای قبل رشد کمتری را نشان می دهد و حاکی از فعالیت مطلوب در این حیطه است.

وی با اشاره به نسبت ازدواج به طلاق گفت: به ازای هر 9 ازدواج یک طلاق در این استان ثبت می شود.

این مسئول، رتبه استان در نرخ طلاق را 28 عنوان کرد و افزود: تنها استانهای سیستان و بلوچستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری در تعداد طلاق وضعیت بهتری نسبت به استان یزد دارند.

دستمالچیان متوسط سن طلاق در مردان را 33 و در زنان 29 اعلام کرد.

کد خبر 2161484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha