۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۲۴

حجت الاسلام احمدي خرم:

تحريف بيانات امام راحل زمينه سازي براي وادادگي در برابر دشمنان است

تحريف بيانات امام راحل زمينه سازي براي وادادگي در برابر دشمنان است

بجنورد - خبرگزاري مهر: امام جمعه موقت بجنورد گفت: تحريف بيانات بنيان گذار انقلاب اسلامي با هدف بسترسازي براي نرم شدن و وادادگي در برابر دشمنان صورت مي گيرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدتقي احمدي خرم در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مركز خراسان شمالي كه در محل مصلي امام خميني(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به سالروز سخنراني اعتراضي و افشاگرانه امام خميني(ره) عليه تصويب قانون کاپيتولاسيون، عنوان كرد: امام راحل در چهارم آبان سال 1343، سخنراني آتشين، کوبنده و افشاگرانه اي در مورد جزئيات اين قانون كردند و مردم را از نتايج و عواقب اجراي اين قانون خيانت بار مطلع ساختند.

وي با بيان اين كه قانون كاپيتولاسيون در واقع ذلت مردم ايران به شمار مي رفت، اظهار داشت: امام خميني(ره) با روشنگري در برابر اجراي اين قانون، رنج تبعيد را به جان خريدند اما هيچ گاه ذلت براي مردم ايران را قبول نكردند.

حجت الاسلام احمدي خرم با اشاره به آيه نفي سبيل(لن يجعل الله للکافرين علي المومنين سبيلا)، عنوان كرد: تصويب اين قانون در واقع سند بردگی ملت ایران بود كه امام راحل با قدرت در برابر آن مقاومت كردند.

خطيب موقت نماز جمعه بجنورد در ادامه عنوان كرد: جوانان و نسل هاي جديد جامعه ايران بايد بدانند كه رژيم منحوس پهلوي چه ظلمي را بر مردم روا مي داشت تا با درس گرفتن از گذشته، آينده بهتري براي خود و كشور بسازند.

به گفته وي در يكي دو سال اخير نيز شماري در داخل كشور به واسطه مشكلات اقتصادي موجود دم از لزوم ارتباط با آمريكا مي زنند اما در اين زمينه مي بايد با درس گرفتن از گذشته با هوشياري و تدبير رفتار كنيم.

حجت الاسلام احمدي خرم با اشاره به فرموده مقام معظم رهبري مبني بر نرمش قهرمانانه در برابر دشمنان، عنوان كرد: نرمش قهرمانانه مورد نظر رهبري داراي الزامات و اصولي بوده و به هيچ عنوان به معناي دست برداشتن از اصول و حقوق حقه ملت ايران نيست.

وي افزود: نرمش قهرمانانه يعني ارتباط با دنيا عزت مندانه باشد نه اين كه مردم ايران را به ذلت كشيده شده و مصالح نظام اسلامي ناديده گرفته شود.

خطيب موقت نماز جمعه بجنورد اضافه كرد: مطابق رهنمون مقام معظم رهبري، در نرمش قهرمانانه مي بايست همانند كشتي گيري كه برخي مواقع نرمش به كار مي برد؛ در عين نرمش، از نقشه حريف آگاه بوده و حتي لحظه اي نيز غفلت نكرد.

وي با بيان اين كه آمريكا از ديرباز با اسلام و مسلمانان دشمن است و هم اكنون نيز اين دشمني ادامه دارد، گفت: اگر دقت كنيم مي بينيم كه در تمامي گرفتاري هاي ملت هاي مسلمان منطقه، دست آمريكا و ايادي آن وجود دارد.

رابطه با آمريكا مشكل اقتصاد كشور را حل نمي كند

امام جمعه موقت بجنورد در ادامه عنوان كرد: با وجود اين كه محتواي مذاكرات ايران با گروه 1+5 محرمانه بوده و اطلاعي از آن در دست نيست اما ما در عين خوش بين نبودن به اقدامات آمريكا، به عملكرد دولت خود خوش بين هستيم.

وي گفت: در ماه هاي اخير نيز برخي از ايادي آمريكا در داخل كشور سعي مي كنند با تحريف بيانات امام و توهين به بنيان گذار انقلاب اسلامي، زمينه را براي نرم شدن نظام در برابر آمريكا فراهم كنند اما بايد بدانند كه ملت ايران از اهداف و نقشه هاي آنان آگاهي كامل دارد.

حجت الاسلام احمدي خرم اضافه كرد: اينكه گفته مي شود شعار مرگ بر آمريكا باید از ادبيات سياسي ملت ايران پاك شود؛ بسترسازي براي نرم شدن در برابر آمريكا است.

به گفته وي در حالي كه اين كشور هيچ كدام از سياست هاي خصمانه خود عليه نظام اسلامي را كنار نگذاشته، مطرح كردن اين موارد نيز نادرست است.

حجت الاسلام احمدي خرم تصريح كرد: توهين به امام راحل و تحريف بيانات بنيان گذار انقلاب اسلامي نيز با هدف بسترسازي براي نرم شدن و وادادگي در برابر دشمنان صورت مي گيرد.

وي گفت: درست است كه مشكلات اقتصادي فراواني در كشور وجود دارد اما راهكار رفع اين مشكلات ارتباط با آمريكا نيست.

خطيب موقت نماز جمعه بجنورد افزود: مشكلات اقتصادي موجود در كشور مي بايد با نگاه به سرمايه هاي داخلي و با مديريت درست حل شود و اگر نگاه ما به دست هاي دشمنان باشد؛ آنها جز ذلت و زبوني چيزي براي ما نمي خواهند.

وي با تاكيد بر اين كه مي بايست با اتكا به سرمايه هاي داخلي، مشكلات اقتصادي كشور را حل كنيم، با طرح اين سوال كه آيا در بحث هسته اي و افزايش توانمندي تسليحاتي نظام جمهوري اسلامي، دشمنان به كمك ما آمده اند؟، اظهار داشت: در زمينه اقتصادي نيز ما مي توانيم با تكيه بر توان داخلي، از اين گردنه تاريخي با موفقيت و سربلندي عبور كنيم.

امام جمعه موقت بجنورد اقتصاد مقاومتي مورد نظر مقام معظم رهبري و اتكا به سرمايه هاي داخلي را تنها راه برون رفت از مشكلات اقتصادي كشور ذكر كرد.

 

 

 

 

کد خبر 2161971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha