۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۵۶

نشست خاطره‌گویی نویسندگان و شاعران در موزه عبرت برگزار می‌شود

نشست خاطره‌گویی نویسندگان و شاعران در موزه عبرت برگزار می‌شود

نشست خاطره‌گویی جمعی از شاعران و نویسندگان از زندان‌ها و شکنجه‌های رژیم پهلوی به مناسبت ایام بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس بررسی‌های صورت گرفته موزه عبرت ایران حدود 10 هزار نفر در سال‌های 50 تا 57 از سوی ساواک و به جرم مخالفت و اعتراض به رژیم پهلوی دستگیر شدند و تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار داشتند.

این زندانیان از تمامی قشرهای جامعه از جمله شاعران و نویسندگان بودند که با کوچکترین اعتراضی روانه زندان می‌شدند. از جمله افراد مشهوری که در میان زندانیان این سال‌ها بودند، می‌توان به شخص حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و همچنین آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری اشاره کرد.

موزه عبرت حدود 70 نفر از نویسندگان و شاعران که از سوی ساواک دستگیر و زندانی و شکنجه شده بودند را شناسایی کرده و قصد دارد در ایام بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمعی از این نویسندگان و شاعران را برای خاطره‌گویی از دوران زندان و شکنجه‌های رژیم پهلوی دعوت کند.

این مرکز سال گذشته نیز سه نشست تخصصی «بررسی کتاب های ممنوعه رژیم پهلوی»، «محافل تاثیرگذار در حوزه نشر در رژیم پهلوی از جمله فرانکلین و لاتاری و ...» و «دین زدایی در حوزه کتاب از سوی رژیم پهلوی» را در ایام هفته کتاب برگزار کرد. زمان دقیق برگزاری این نشست به زودی از سوی موزه عبرت ایران اعلام می‌شود.

بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 25 آبان ماه تا 2 آذر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 2161999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha