۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۱۳

حجت الاسلام محمدی:

امام خميني(ره) كاپيتولاسيون را به عنوان نماد استعمارگري نپذيرفت

امام خميني(ره) كاپيتولاسيون را به عنوان نماد استعمارگري نپذيرفت

ساوه - خبرگزاری مهر: امام جمعه پرندك با اشاره به اعتراض امام خميني (ره) در 4 آبان ماه 1343 به قانون ننگين كاپيتولاسيون گفت: امام خميني(ره) نمي توانستند بپذيرند كه يك مستشار آمريكايي اگر به يك ايراني زور بگويد يا او را بكشد نبايد در ايران محاكمه شود و در مقابل اگر يك ايراني به يك سگ آمريكايي صدمه اي بزند بايد تحقير و محاكمه شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام سيد حسن محمدی در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر این اعتراض و مخالفت را با خوي استكباري و استعمارگري آمريكايي ها دانست و  افزود: پذيرش كاپيتولاسيون نشانگر سرسپردگي و ذلت خاندان پهلوي بود و اگر نقش روحانيت به وي‍ژه امام خميني (ره) نبود اين لكه ننگ براي هميشه دامان ملت آزاده و سرافراز ايران را مي گرفت.

حجت الاسلام سيد محمدي گفت: هر زماني كه ما از آرمان ها و ارزشهاي انقلابمان دست بكشيم،‌ مستكبران از ما خشنود خواهند شد و هر زمان كه بر اسلام و انقلابمان پافشاري كنيم آنها به ما اخم خواهند كرد و ازما ناراضي خواهند بود و همه بايد بدانيم كه رضايت مستكبران از ما روز خفت و ذلت ماست.

وي در ادامه به گراميداشت 8 آبان روز شهادت حسين فهميده و نامگذاري اين روز به عنوان روز نوجوان و بسيج دانش آموزي اشاره بر ضرورت تربيت صحيح فرزندان توسط والدين شان تاكيد كرد و گفت: اگر خانواده اي از لقمه حلال ارتزاق كند  از پيش از دوران تولد فرزندش، او را به گونه اي صحيح تربيت كرده و آينده اش را تضمين نموده است و همه ما بايد بدانيم كه مي توانيم با تربيت صحيح فرزندان خود شهيد فهميده هاي ديگري را به انقلاب و كشورمان تقديم كنيم.

امام جمعه پرندك در بخش ديگري از خطبه هاي خود به شأن نزول آيه  « مباهله » اشاره كرد و افزود: آيه مباهله نشان مي دهد كه پيامبر و اهل بيتش فخر عالميان و كائنات هستند و منطق اسلام بر منطق ساير اديان برتري دارد.

وي شأن سوره « هل اتي » را نيز در تكريم نهاد خانواده و بازنشستگان دانست و افزود: داشتن خانواده اي مستحكم بر بنيان هاي ديني، جامعه اي را از انحطاط نجات مي دهد و نشان مي دهد كه مسلمين بايد با سبك اسلامي زندگي كنند، چراكه  اسلام عزيز،  پيامبري دارد كه اسوه حسنه است و علي و فاطمه اي به اين دين نوراني گرويده اند كه بهانه آفرينش زمين و آسمانها هستند و دليلي ندارد كه يك مسلمان از سبك زندگي غربي ها تقليد كند و در گرداب انحراف و ابتذال دنياي غرب غرق شود .

حجت الاسلام سيد محمدي همچنين در خطبه اول نماز جمعه شهر پرندك به آثار زيانبار مال حرام و توصيه اسلام به كسب روزي حلال تاكيد كرد.
 

کد خبر 2162040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha