در گزارشی فاش شد؛

وجود 2 هزار گروه مسلح در سوریه / درگیری و اختلاف میان تروریست ها ادامه دارد

وجود 2 هزار گروه مسلح در سوریه /  درگیری و اختلاف میان تروریست ها ادامه دارد

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسانی در گزارشی با اعلام اینکه دو هزار گروه مسلح در سوریه وجود دارد از محرومیت دو میلیون و 500 هزار شهروند سوری از کمک های بشردوستانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، والری آموس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسانی شب گذشته در نشست شورای امنیت به تشریح اوضاع انسانی در سوریه پرداخت. وی خاطرنشان کرد که دو میلیون و 500 هزار نفر در سوریه از کمک های بشردوستانه محروم هستند.

آموس اظهار داشت: حدود دو هزار گروه مسلح در سوریه وجود دارند که برخورد و درگیری شان با یکدیگر به یک امر عادی تبدیل شده است و این مسئله باعث مسدود شدن راه های ارتباطی برای انتقال کمک های انسانی به نیازمندان در سوریه شده است.

وی از شورای امنیت خواست که کمک های بشردوستانه به سوریه را افزایش دهد و اختصاص مبلغ یک میلیون و 800 هزار دلار برای زمستان ضروری است. این کمک ها بدون تاخیر باید فراهم شود چرا که در غیر این صورت تهیه نیازهای ضروری و انتقال سریع آن به سوریه به تاخیر خواهد افتاد.

والری آموس بروکراسی مربوط به صدور ویزا برای کارمندان سازمان ملل متحد در امور انسانی ورود به سوریه را یکی از موانع بر سر راه ارسال سریع کمک های بشردوستانه به این کشور دانست.

کد خبر 2162407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha