تحولات امنیتی سوریه/

اخبار ضد ونقیض درباره هلاکت الجولانی/ سیطره کردها بر گذرگاه مهم مرزی با عراق

اخبار ضد ونقیض درباره هلاکت الجولانی/ سیطره کردها بر گذرگاه مهم مرزی با عراق

کردهای سوریه در آخرین درگیری با گروههای تروریستی در شمال شرق کشور توانستند گذرگاه مرزی با عراق در استان الحسکه را تحت کنترل خود درآورند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، کردها در آخرین درگیریها با گروههای تروریستی در استان الحسکه (شمال شرقی سوریه) توانستند بر گذرگاه مرزی این استان با عراق سیطره پیدا کنند.

فعالان حقوق بشری در سوریه با اعلام این خبر، تاکید کردند: یگانهای حمایت از مردمی کردها صبح امروز پس از درگیری با گروه داعش، النصره و برخی گروههای مسلح دیگر توانستند بر گذرگاه الیعربیه در مرز با عراق مسلط شوند.

کردها از صبح روز گذشته پیشروی به سوری گذرگاه الیعربیه را آغاز کرده بودند و پس از کنترل سه روستا و برخی مناطق نظامی توانستند بر این گذرگاه مهم مرزی نیز سیطره پیدا کنند.

گذرگاه الیعربیه از دو جهت حائز اهمیت است؛ نخست اینکه برای کردهای سوریه نقطه ارتباطی با منطقه کردستان عراق است و از طرفی گروههای تروریستی از طریق آن به گروههای مسلح وابسته به القاعده در غرب عراق مرتبط می شوند.

دیگر تحولات امنیتی سوریه به شرح زیر است:

- تلویزیون سوریه روز گذشته در خبری فوری از هلاکت "ابومحمد الجولانی سرکرده جبهه النصره در درگیریهای حومه لاذقیه خبر داد. این در حالی است که جبهه تروریستی النصره با صدور بیانیه ای خبر منتشر شده را تکذیب کرده است. البته با توجه به اینکه تا قبل از انتشار این خبرها تصاویری از الجولانی در شبکه های تلویزیونی منتشر شده بود، هنوز تصویری که اثبات کننده خبر هلاکت یا زنده بودن الجولانی باشد منتشر نشده است.

- منابع امنیتی وابسته به مخالفان در سوریه از هلاکت "ابوانس البغدادی" فرمانده گردان "بلاد الشام" و سرکرده سابق گردان مصعب بن عمیر در جاده فرودگاه حلب خبر می دهند. بنابر این گزارش، وی بر اثر تیراندازی افراد مسلح ناشناس به هلاکت رسیده است.

- ارتش سوریه در آخرین درگیریها با گروههای مسلح توانست بر منطقه "السخنه" میان دو استان حمص و دیرالزور سیطره پیدا کند این منطقه از یک سال پیش تحت کنترل تروریستها قرار داشت.

کد خبر 2162417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha