۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۴۶

در یادواره ای مطرح شد:

شهيد سردار رحيم آنجفی در بین شهیدان استان مرکزی می‌درخشد/ رفتار سردار سرمشق زندگی

شهيد سردار رحيم آنجفی در بین شهیدان استان مرکزی می‌درخشد/ رفتار سردار سرمشق زندگی

اراک - خبرگزاری مهر: جانشين فرماندهی سپاه روح‌الله استان مركزی گفت: ‌بين همه شهيدان گرانقدر استان مرکزی نام شهيد سردار رحيم آنجفی می‌درخشد و نام اين شهيد گرانسنگ بواسطه رفتار خود، در كنار ديگر همرزمان خويش به‌واسطه رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌ها جنگ هشت ساله زبانزد شد.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ سردارمحسن كريمی در يادواره شهدای عمليات والفجر 4 و شهيد رحيم آنجفی ظهر روز شنبه در حسينيه امام خمينی(ره) ستاد سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: شهدا از چنان مقام والا و رفيعی برخوردار هستند كه در بيان مقامشان كافی است به جمله امام(ره) بسنده كنيم كه فرمودند، شهدا امامزادگان عشقند كه فردا مزارشان قبله گاه اهل يقين خواهد بود.

وی با بیان اینکه سرداررحيم آنجفي از با ادب ترين و با تقوا ترين رزمندگان دفاع مقدس بود و رفتار خوب اين شهيد در گردان هاي مختلف زبانزد همه بود گفت: شهيد رحيم آنجفی همواره عطوفت و مهربانی خاصی نسبت به ديگر رزمندگان داشتند و امروز سيره و راه شهدا بايد سرمشق حركت همه پاسداران ارزشهای انقلاب و خدمتگزاران ولايت قرار گيرد.

جانشين فرماندهی سپاه روح‌الله استان مركزی اظهارداشت: به فضل الهي، به بركت مجاهدت‌هاي ملت ايران، ثمره خون شهداي گران سنگ و وجود مقام معظم رهبري ايران به يك قدرت منطقه‌اي تبديل شده كه مي‌تواند در معادلات جهاني تاثيرگذار باشد.

وی بيان كرد: عمليات غرورآفرين والفجر 4 در سال 62 با رمز مبارك و مقدس يا الله در منطقه پنجوين و با هدف متصل كردن ارتفاعات سورن به سور كوه انجام شد و رزمندگان استان مركزی در پيروزی اين عمليات نقش برجسته‌ای بر عهده داشتند.

وی اظهارداشت: شهيدان، پرچم هاي هميشه در اهتزاز بر فراز قله هاي رفيع عزت، شرف، استقلال و ريشه هاي مستحكم اين سرزمين الهي هستند.

سردار كريمي عنوان كرد: شهداي ايران اسلامي نشان افتخار را با ايثار و فداكاري خود براي هميشه در كارنامه عمل خويش و تاريخ انقلاب اسلامي ايران به ثبت رساندند و تجليل از مجاهدت خالصانه و گراميداشت نقش والاي خانواده‌هاي معظم شهدا وظيفه شرعي و انقلابي همه دوست داران انقلاب و جهاد و شهادت است.

وي اظهار كرد: امروز ثمرات و بركات خون شهدا موجب شده تا اين نظام الهي و اسلامي مستحكم تر از گذشته و سرافرازانه در زمينه هاي مختلف خوش بدرخشد.

‌كريمی ادامه داد: شهدا با ازخودگذشتگی و ايثار، اقتدار و عظمت ايران را در صحنه نبرد حق عليه باطل به ثبت رساندند و امروز امنيت، استقلال و سربلندی ايران مديون خون پاك آنان است.

وی اظهار كرد: ايمان و توكل به خداوند متعال رمز پيروزی و موفقيت رزمندگان اسلام در دوران هشت ساله دفاع مقدس بود و شهدا و رزمندگان با تبعيت از رهبری و ايمان به ذات هستی بخش الهی وارد ميدان شده و با امدادهای غيبی و الهی پيروزی اسلام و انقلاب را رقم زدند.

جانشين فرماندهی سپاه روح‌الله استان تصريح كرد: اقتدار امروز ايران مديون جا‌ن‌فشانی شهدا و امت شريف انقلاب است كه همپای رزمندگان در صحنه‌های دفاع حق عليه باطل حركت كردند تا انقلاب و جنگ هشت ساله دفاع مقدس به پيروزی رسيد و اگر اين ايثار و ازخودگذشتگی نبود، قطعاً پيروزی محقق نمی‌شد.

سردار كريمی بيان كرد: شهدا امروز الگوی يكايك ما هستند و تجليل از مقام شامخ آنان و گراميداشت ياد و خاطره شهدا وظيفه همه تلاشگران عرصه جهاد و شهادت است.

سردار شهيد رحيم آنجفي در سال ۱۳۳۲ در روستاي مرزيجران اراك متولد شد و پس از گذراندن تحصيلات ابتدايي به اراك مهاجرت كرد و تحصيلات خود را تا مقطع ليسانس در رشته ادبيات عرب ادامه داد.

اين شهيد بزرگوار بعد از پيروز انقلاب اسلامي به استخدام آموزش و پرورش درآمد و با آغاز جنگ تحميلي به جبهه گيلان غرب اعزام شد و در عمليات والفجر چهار به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

 

 

کد خبر 2162773

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha