۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۹:۰۰

استاندار کرمانشاه تأکید کرد:

صدور مانیفست در مرز خسروی و اخذ وجه در این رابطه از صادرکنندگان ضرورت ندارد

صدور مانیفست در مرز خسروی و اخذ وجه در این رابطه از صادرکنندگان ضرورت ندارد

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: یکی از دستور کارهای مهم جلسه امروز کارگروه توسعه صادرات استان کرمانشاه بررسی چگونگی اجرای مصوبه عدم صدور مانیفست و عدم اخذ وجه تحت این عنوان از صادرکنندگان ایرانی بود که استاندار کرمانشاه بر اجرای هرچه بهتر آن تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان کرمانشاه در سال جاری عصر امروز به ریاست استاندار کرمانشاه در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه به عنوان دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان کرمانشاه توضیح مختصری در خصوص دستورکارهای هفتمین جلسه این کارگروه ارائه کرد.

نخستین دستور کار جلسه بررسی نامه فرمانداري قصرشيرين مبني بر ضرورت ارائه مانيفست توسط صادرکنندگان ایرانی با توجه به درخواست طرف عراقي بود.

در این رابطه سرپرست فرمانداری شهرستان قصر شیرین با توجه به مصوبه ششمین جلسه گارگروه مبنی بر عدم صدور مانیفست توسط شرکت سبکباران بارگیر و عدم اخذ هرگونه وجه از تجار ایرانی در این رابطه در مرز خسروی خواستار اجرایی شدن هر چه بهتر آن شد.

یاور محمدی گفت: تمامی دستگاه های ذیربط و مرتبط در این امر مثل حمل و نقل و پایانه ها، گمرک و ... باید پیگیری های لازم برای اجرایی شدن کامل این مصوبه را به عمل آورند تا دیگر وجهی از صادر کنندگان دریافت نشود.

اخذ وجه در ازای صدور مانیفست در مرز خسروی موضوعیت ندارد

پس از ارائه توضیحات دستگاه ها و ادارات ذیربط در این زمینه، استاندار کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به اینکه مانیفست سندی برای حمل یکسره کالا است و حمل یکسره از طریق مرزهای کرمانشاه به عراق صورت نمی گیرد لذا صدور مانیفست و اخذ وجه در این رابطه ضرورت ندارد.

حجت الله دمیاد گفت: دستگاه های اجرایی باید پیگیری جدی را در این خصوص به عمل آورند و مراتب اعتراض خود را به دستگاه و ادارات در مرکز اعلام کنند.

دمیاد اخذ وجه به ازای مانیفست از صادرکنندگان را تحمیل هزینه اضافی به دست اندرکاران صادرات عنوان کرد و گفتک این اقدارم بر خلاف راهکارهای تسهیل و توسعه صادرات است.

کد خبر 2162865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha