۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۰۶

 نادران در صحن مجلس مطرح کرد:

نسبت صالحی امیری به روحانی مانند مشایی به احمدی نژاد است

نسبت صالحی امیری به روحانی مانند مشایی به احمدی نژاد است

نماینده مردم تهران در بیان مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خطاب به روحانی گفت: آقای روحانی در مجلس صحبت از این است که آقای صالحی نسبت به روحانی مثل مشایی به احمدی نژاد است، نگذارید در این مملکت مشایی دیگری درست شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، الیاس نادران نماینده مردم تهران در جلسه بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار داشت: در این جلسه نکاتی را در خصوص فقدان صلاحیت آقای صالحی امیری برای تصدی وزارت ورزش و جوانان خدمت شما عرض می کنم.

وی با اشاره به پرونده بیمه ایران اظهار داشت: این پرونده که حکایت از فساد مالی گسترده و سازمان یافته دارد تا به حال به اتهامات ده ها نفر از متهمان آن رسیدگی شده است و برای بعضی از آنها یعنی بیش از 50 متهم احکام جزائی و کیفری صادر شده است اما هنوز به اتهامات همه افراد رسیدگی نشده است و اگر روزی از این پرونده رمزگشایی شود و سیاسیون و مدیران اجرایی و کارچاق کن ها به مجازت برسند بخشی از دین قوه قضائیه به مردم و شهدا ادا خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه افزود: پرونده بیمه ایران یک متهم اساسی دارد به نام (د- س) که شاه کلید بسیاری از مفاسد این پرونده است. اعترافات این فرد به پرداخت رشوه تحت عناوین مختلف برای رتق و فتق امورش در مقام های بانکی، نظارتی و قضائی حکایت از وسعت شبکه ای دارد که به او خدمات می دادند.

وی گفت: این فرد مدعی است در چند نوبت مجموعاً 300 میلیون تومان به شخص آقای امیری صالحی پرداخت کرده است. در سال 89 هم حکم جلب آقای صالحی صادر شده اما تا به حال اجرایی نشده است. بنا به اظهار یکی از مسئولان عالیرتبه قوه قضائیه به آقای لاریجانی رئیس مجلس هنوز به اتهامات همه افراد این پرونده رسیدگی نشده است و در مرحله بازپرسی قرار دارد؛ نامه ای هم که از آقای مدیر خراسانی ارایه کرده اند مربوط به دادگاه است.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: آن مقام در مورد شخص آقای صالحی به آقای لاریجانی مسایلی گفتند که اگر صلاح دانستند واگویی کنند.

نادران همچنین در خصوص مساله خوزستان نیز گفت: در زمان مدیریت صالحی در خوزستان دو اتفاق ناگوار افتاده است؛ اول اینکه به دلیل انفجار در لوله های گاز مدیر وقت وزارتخانه از وی می خواهد که متهمین را پیدا کند، این امر ممکن نمی شود و عده ای از رزمندگان دفاع مقدس که از خادمان ملت بودند اما گرایش چپ داشتند به اتهام انفجار لوله ها دستگیر و زندانی می شوند این افراد آنقدر مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار می گیرند که یکی از آنها اقدام به خودکشی می کند.

وی ادامه داد: این افراد پس از شکنجه به دفتر رهبری شکایت می کنند، رهبر معظم انقلاب نیز این شکایت را به دفتر بازرسی ارجاع می دهند و این دفتر ماموری را برای ر سیدگی به پرونده به خوزستان اعزام می کند، آن فرد که تعدادی از نمایندگان مجلس علنی شهادت دادند گفته است ما به یقین دریافتیم که این اتفاق به دستور ایشان اتفاق افتاده است. گردش کار کردیم و تدبیر صورت گرفته به این شکل است: الف- توبیخ مدیرکل اطلاعات استان خوزستان ب- از متهمین به نحو مقتضی اعاده حیثیت شود، ج- مدیرکل استان خوزستان را به جلب رضایت متهمین برائت یافته از اتهام منتسبه  ملزم نماید.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  خاطرنشان کرد: در مورد قاچاق کالا در آن منطقه باید بگویم که فرمانده سپاه خوزستان شهادت داد و برادر عزیزمان آقای دکتر رهبر نیز قرار شد از مسئول وقت وزارتخانه در آن زمان استشهاد بگیرند که در نهایت آقای رهبر تماس گرفت و آن فرد گواهی داد این کار توسط آقای صالحی امیری و دوستانش در نفتکش ها انجام گرفته و این گزارش به مراجع ذیربط نیز گزارش شد است.

وی افزود: مدیر کل اطلاعات وقت خوزستان بعد از انتقال صالحی امیری به تهران همه این موارد را گواهی کرده و دوستانی که تماس گرفته اند در جریان هستند.

نادران با اشاره به آنچه نقش صالحی امیری در فتنه سال 88 خواند نیز گفت: در یکی از جلسات از ایشان پرسیدند چرا معاون وقت وزارت اطلاعات گفته است که شما به دلیل اینکه یکی از عناصر فعال فتنه 88 بودید ممنوع التصویر شدید، ابتدا از اینکه  این نامه را صادر کرده اند اظهار بی اطلاعی کرد و بعد از دفاع از خود مسایلی را گفت که تامل برانگیز است اما لازم است بدانید که آقای صالحی در هر دوره ای به فراخور قدرتی که در آن بوده چرخش کرده است. از جناب آقای ری شهری تا مدیریت راست بر وزارت و تا 76 که اصلاح طلب می شود و تا 88 که در ستاد جناب موسوی حضور پیدا می کند و بعد از اینکه خود را نماینده مجموعه ولایت و حکومت می داند و می گوید من از طرف نظام ماموریت داشتم و این گزارش ها را به آنجا می فرستادم.

نماینده مردم تهران گفت: ایشان یک بار به من گفت شما با فلانی در دفتر مقام معظم رهبری تماس بگیرید تا بگوید من چه همکاری هایی با نظام داشتم. من نیز گفتم به شرط اینکه شما هم نوار جلساتی را که اخبار دفتر را می بردید به ما بدهید و با هم گوش کنیم خلاصه آن که دوستانم متعدد با این عزیز تماس گرفتند و ایشان فرمودند نفیاً و اثباتاً نسبت به آقای صالحی هیچ نظری نداریم.

وی با اشاره به نامه ای در سال 88 نوشته شده بود گفت: معاون وقت وزارت اطلاعات در سال 88 توصیه می کند که شما از فتنه حمایت نکنید، نایستید و در جریان فتنه باقی نمانید اما دوستان برای دفاع از خودشان نامه ای 9 صفحه ای را تنظیم می کنند نامه ای که روی امضا کنندگان و تدوین کنندگان نامه جام زهر در مجلس ششم را سفید کرده است و من ابا و شرم دارم که فرازهایی از آن را بخوانم.

نادران خاطرنشان کرد: صالحی امیری در پاسخ به این سوال که چرا این نامه را امضا کرده اید بارها به انحای مختلف جوابهای متعدد داده است از این که امضا نکردم، از این که شب امضا کردم از اینکه صبح دیدم و پس گرفتم یا اینکه من نامه دیگری را امضا کردم. اما در مورد مدارج علمی آقای صالحی آقای توکلی مستنداتی را خدمت نمایندگان ارایه کرده است.

وی در پایان خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: آقای روحانی در مجلس صحبت این است که آقای صالحی نسب به آقای روحانی مثل مشائی به احمدی نژاد است، نگذارید در این مملکت مشائی دیگری درست شود.

کد خبر 2163541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha