۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۵۸

گزارش خبري/

شميم شهادت در خراسان شمالي/ مرزبان شهيد در زادگاه خود آرام مي‌گيرد

شميم شهادت در خراسان شمالي/ مرزبان شهيد در زادگاه خود آرام مي‌گيرد

بجنورد - خبرگزاري مهر: پيكر مطهر شهيد احمد لنگري از شهداي مرزبان حادثه سراوان سه شنبه در بجنورد تشييع و در روستاي زادگاه وي به خاك سپرده مي‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، يكي از 14 مرزبان قهرماني كه جمعه شب(سوم آبان) در جریان درگیری اشرار مسلح با مرزبانان جمهوری اسلامی در مرز سراوان واقع در سیستان و بلوچستان به شهادت رسيدند؛ اهل خراسان شمالي است.

احمد لنگري متولد 12 بهمن سال 1372 در روستاي لنگر از توابع بجنورد، يكي از سربازان وظيفه اي بود كه به همراه 13 همرزم خود توسط اشرار مسلح در منطقه صفر مرزی میل 167 در محدوده گردان مرزی سیرکان سراوان به شهادت رسيد.

پیکر مطهر اين شهيد يكشنبه شب به همراه هشت شهيد ديگر استان خراسان رضوي وارد فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد شد و در مراسمي با حضور مسئولان، فرماندهان و پرسنل نظامی و انتظامی و خانواده معظم شهدا مورد استقبال قرار گرفت.

پيكر شهيد لنگري پس از آن به همراه پيكر چهار شهيد ديگر حادثه سراوان شامل محمد صادق نژاد، امین آبراش، محمد سلیمانی و سعید فتنقری برای طواف به حرم مطهر امام رضا(ع) انتقال یافت و بعد از آن از سوي نیروهای بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان شمالي تحويل گرفته شد و برای تشییع و تدفین به بجنورد انتقال یافت.

پيكر مرزبان شهيد بر دستان مردم خراسان شمالي

پيكر سرباز شهيد احمد لنگري قرار است روز سه شنبه هفتم آبان ماه در بجنورد تشييع و پس از آن در روستاي لنگر؛ زادگاه اين شهيد تدفين شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار مهر، در اين زمينه گفت: سرباز وظیفه احمد لنگری، 20 ساله، مجرد و ساکن روستای لنگر از توابع شهرستان بجنورد جمعه شب سوم آبانماه سال جاری در درگیری مسلحانه با اشرار در منطقه سراوان به همراه شمار دیگری از همرزمان خود به شهادت رسيد.

حسن براتی زاده زاده افزود: پیکر این شهید والامقام نیروی انتظامی ساعت 9 صبح روز سه شنبه هفتم آبان از محل مسجد انقلاب شهرستان بجنورد به سمت میدان کارگر این شهرستان تشییع خواهد شد.

وي اظهار داشت: پس از مراسم تشييع، پيكر مطهر شهيد لنگري براي تدفين به لنگر؛ روستاي زادگاه وي منتقل و در گلزار شهداي اين روستا به خاك سپرده مي شود.

رفت عاشقانه و آمد قهرمانانه

جمعه شب سوم آبان ماه در جریان درگیری اشرار مسلح با مرزبانان جمهوری اسلامی در مرز سراوان واقع در سیستان و بلوچستان 14 مرزبان شهید شدند.

بر اثر اين درگیری كه در منطقه صفر مرزی میل 167 در محدوده گردان مرزی سیرکان سراوان به وقوع پيوست؛ شش نفر از مرزبانان جمهوری اسلامی هم مجروح شدند.

کد خبر 2164021

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha