۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۴۳

هوشنگ نصیرزاده:

امتیازهای کسر شده، برگردانده شود/ مشکل اصلی مردانه بودن ورزشگاه‌هاست

امتیازهای کسر شده، برگردانده شود/ مشکل اصلی مردانه بودن ورزشگاه‌هاست

کارشناس مسائل حقوقی فوتبال با اشاره به اینکه اگر آئین‌نامه جدید کمیته انضباطی امروز در مجمع تصویب شود، در ادامه لیگ دیگر از تیم‌ها امتیاز کسر نمی‌شود گفت: پیشنهاد من این است، تک امتیازهای کسر شده را به تیم‌ها برگردانند.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ نصیرزاده در حاشیه برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در مورد کسر امتیاز از تیم‌ها و منطبق نبودن این جریمه با آئین نامه فیفا در جمع خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق تاکید کرد: آئین‌نامه جدیدی که قصد داریم آنرا در مجمع امروز تصویب کنیم، 95 درصد با فیفا منطبق است اما آئین‌نامه فعلی که طبق آن از خیلی تیم‌ها امتیاز کسر شده، با فیفا منطبق نیست.

وی افزود: طبق بند 5 آئین‌نامه اشتباه التصویب کمیته انضباطی می‌توان از تیم‌ها امتیاز کسر کرد اما بند 58 آئین‌‎نامه فیفا می‌‌گوید چنین چیزی ممکن نیست و کسر امتیاز طبق آئین‌نامه فیفا تنها به خاطر فحاشی بازیکن صورت می‌گیرد نه تماشاگر.

کارشناس مسائل حقوقی فوتبال در پاسخ به این پرسش که اگر امروز آئین‌نامه جدید تصویب شود، تناقض با آئین‌نامه قبلی دارد و  آیا کسر امتیاز ها ادامه یا امتیاز‌ها به تیم‌ها برمی‌گردد؟، اظهار کرد: اگر آئین‌نامه تصویب شود، طبق این آئین‌نامه در ادامه لیگ کسر امتیاز از تیم‌ها نخواهیم داد، هرچند به خاطر اینکه هارمونی جدول به هم نریزد، پیشنهاد من این است، تک امتیازهای کسر شده را به تیم‌ها برگردانند.

نصیرزاده در پایان گفت: به نظرم علت اصلی فحاشی در ورزشگاه‌ها، مردانه بودن محیط ورزشگاه‌ها است زیرا صحبت‌ها مردانه با صحبت‌های جنس دیگر متفاوت است. عزیزانی که تاثیرگذار و تصمیم‌گیر هستند، باید در مورد حضور جنس دیگر در ورزشگاه تصمیم گیری کنند تا این مشکل برطرف شود.

کد خبر 2164032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha