۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۷:۳۶

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

بازخوانی دفاع مقدس بیشترین نقش را در تبیین چهره انقلاب اسلامی دارد

بازخوانی دفاع مقدس بیشترین نقش را در تبیین چهره انقلاب اسلامی دارد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: 90 درصد جوامع بشری که تحت تاثیر تفکر انقلاب اسلامی قرار گرفته اند، آن را در پرتو تعالیم دفاع مقدس آموخته اند و به همین خاطر است که بازخوانی دفاع مقدس بالاترین نقش را در تدوین چهره انقلاب دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس عصر امروز دوشنبه ششم آبان با حضور سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) تهران افتتاح شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد، انقلاب اسلامی را فرزند اندیشه و تفکر معرفی کرد که در پرتو قلم به رشد و بلوغ رسیده و اظهار کرد: ما باید پرچمدار واقعی قلم در عرصه امروز و فردای جهان باشیم.

وی افزود: ما صاحب کتابی هستیم که در 1400 سال قبل به قلم سوگند یاد کرده و برای خطوط آن ارزشی قائل شده که مورد سوگند خداوند است. ما صاحب کتابی هستیم که عالی ترین افتخارات آدمی را قدرت قلم او می داند و اوج کرامت خداوند را اهدای توانایی در دست گرفتن قلم توسط آدمی می داند. در سایه این گنجینه پایان ناپذیر است که انسان صاحب علوم و دانش شده است و به همین خاطر هم تاکید داریم که ملت ما باید در جهان و در عرصه قلم حرف اول را بزند.

ابوترابی گفت: اگر مقام معظم رهبری تاکید دارند که ایران باید در نیم قرن آینده مرجع علمی جهان شود و دانشجویان و طلاب علم باید برای دستیابی به مرزهای دانش ناچار از آموزش زبان فارسی باشند، این به دلیل ظرفیتی است که در ایران و انقلاب اسلامی وجود دارد. قلم امروز می تواند در تمامی عرصه ها وارد شود و شاید در این دوران زیباترین و با ارزش ترین عرصه ها برای حضور آن عرصه دفاع مقدس است.

نایب رئیس مجلس افزود: دفاع مقدس بزرگترین گنجینه فکری، فرهنگی، اخلاقی و ارزشی ما و ملت اسلام است. اگر بتوانیم زوایای این حادثه را به دست صاحبان قلم و ملل مسلمان و جامعه انسانی تبیین کنیم در حقیقت انقلاب اسلامی را جلوی دیدگانشان ترسیم کرده ایم.

وی تاکید کرد: دفاع مقدس ترجمه تفکر و اندیشه امام و آئینه انقلاب اسلامی است. این حرکت بازخوانی تفکر انقلابی ماست و تجسم تمام ارزشهای انسانی را در خود دارا است که نشان می دهد فرزندان امام راحل و شاگردان قرآن چه کارهای عظیمی را خلق کرده اند.

ابوترابی ادامه داد: ما در دوران دفاع مقدس انقلابمان را به جهان صادر کردیم. 90 درصد جوامع بشری که در حوزه تفکر انقلاب اسلامی قرار گرفته اند و از آن متاثر شده اند آن را در پرتو دفاع مقدس یافته اند و لذا بازخوانی دفاع مقدس بالاترین نقش را در تبیین چهره انقلاب اسلامی خواهد داشت و در این زمینه عرصه قلم نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

کد خبر 2164482

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha