۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۲۶

بازتاب گزارش مهر/

واکنش آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به یک خبر و توضیحات مهر

واکنش آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به یک خبر و توضیحات مهر

زاهدان - خبرگزاری مهر: سازمان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در پی درج گزارش مهر مبنی بر بوی محرومیت ماه مهر برای محصلان نیکشهری و وانت‌هایی که بارشان دانش‌آموز است جوابیه‌ای به این خبرگزاری ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رییس سازمان آموزش و پرورش با توجه به انتشار گزارش خبرگزاری مهر در خصوص تعطیلی مدرسه روستای گونیز تا نیمه مهر ماه سال جاری و همچنین حمل دانش آموزان توسط وانت‌بارها با تیتر "بوی محرومیت ماه مهر برای محصلان نیکشهری/ وانت‌هایی که بارشان "دانش‌آموز" است"با ارسال جوابیه اظهار داشت: در راستای ساماندهی و تامین نیروی انسانی، قبل از آغاز سال تحصیلی، کمیته‌های ساماندهی کل استان و از جمله در شهرستان نیکشهر تشکیل و برای کلیه مدارس تامین نیرو انجام و ابلاغ های مربوطه صادر گردیده است و  در مورد مدرسه روستای گونیز هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و آموزشگاه با حضور آموزگار دایر است.

محمد قاسمی عنوان کرد: در خصوص نیمکت و تجهیزات برابر درخواست مدیران مدارس، تجهیزات مورد نیاز مطابق تجهیزات اختصاص یافته از سوی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس تحویل مناطق و مدارس شده‌است.

در این جوابیه آمده است: ساخت و ساز فضای آموزشی توسط اداره کل محترم نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بر اساس اعتبارات ابلاغی وزارت محترم آموزش و پرورش در حال انجام است. شایان ذکر است مدارس نامبرده شده در سال گذشته با اهتمام ویژه وزارت محترم آموزش و پرورش به وسیله اداره کل محترم نوسازی در کلاسهای پیش ساخته ساماندهی شده اند.

همچنین در خصوص سرویس مدارس، در قالب طرح روستا مرکزی که تعهد بر استفاده از خودرو استاندارد ترجیحا ون و مینی‌بوس را دارد، در سال تحصیلی جاری بر اساس قرارداد منعقد شده در منطقه نیک شهر تعداد 11 دستگاه مینی بوس وظیفه ایاب و ذهاب دانش آموزان را برعهده دارند و ضمنا تکذیبیه بخشدار محترم مبنی‌بر تکذیب انجام هرگونه مصاحبه توسط ایشان اعلام می‌شود.

توضیح مهر:

لازم به اشاره است که گزارش خبرگزاری مهر درباره تعطیلی مدرسه گونیز در شهرستان نیکشهر که با شروع سال تحصیلی جدید بیش از 14 روز تعطیل و بدون معلم بوده است، با حضور خبرنگار این خبرگزاری و به همراه بخشدار بخش مرکزی و همچنین معاون آموزش و پرورش این شهرستان طی بازدیدی از این مدرسه تهیه و ثبت شده است.

بر اساس اسناد موجود (صدای ضبط شده بخشدار، عضو شورای اسلامی بخش مرکزی و همچنین معاون آموزش و پرورش این شهرستان) طی بازدیدی که از این روستا و مدرسه بعمل آمد تمامی اعضای حاضر از عدم حضور معلم با وجود گذشت بیش از 2 هفته از آغاز سال تحصیلی ابراز نارضایتی کردند.

گفتنی است به موازات انتشار این گزارش، رییس آموزش و پرورش شهرستان نیکشهر، رییس بخش مرکزی و همچنین بخشدار این شهرستان نارضایتی خود را با خبرنگار سایر رسانه‌ها از جمله خبرنگار پیک بامدادی رادیو ایران نیز در همین زمان در میان گذاشتند.

در این برنامه رادیویی که از طریق رسانه ملی انتشار یافته است و نسخه ای از آن نیز در اختیار این خبرگزاری قرار دارد مسئولان مربوطه از وضعیت موجود در خصوص حمل دانش آموزان دختر توسط وانت بار ها و همچنین عدم حضور معلم در روستای گونیز ونیز تبدیل شدن یکی از مدارس نیمه کاره در این بخش به محل نگهداری حیوانات نارضایتی خود را از وضعیت آموزشی اعلام کردند.

پیگری‌های خبرنگار مهر و آخرین مصاحبه انجام شده با اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی و همچنین رییس شورای اسلامی استان در طی هفته جاری که با ضبط صدای مصاحبه شوندگان و تصاویرثبت شده از روستاهای منطقه همراه است نشان می دهد که بیش از 40 خودروی وانت هم چنان کار جابجایی دانش آموزان را انجام می دهند و بسیاری از دانش آموزان نه تنها فضای آموزشی در این منطقه ندارند بلکه با وانت‌بارها جابجا می شوند.

در این راستا مشروح مصاحبه و اعتراض بخشداران، اعضای شوراهای اسلامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با کمبود امکانات آموزشی و نبود فضای آموزشی در این منطقه انتشار خواهد یافت.

کد خبر 2164736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha