۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۴۰

بررسی بایدها و نبایدهای ممیزی در هفته کتاب

بررسی بایدها و نبایدهای ممیزی در هفته کتاب

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات قصد دارد در میزگردی ممیزی کتاب را نقد و بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، از آنجایی که موضوع ممیزی کتاب همیشه یکی از مباحث مورد توجه در میان کارشناسان، ناشران و نویسندگان بوده و از سوی دیگر از ابتدای فعالیت دولت یازدهم، مجدد به بحث داغ رسانه‌ها تبدیل شده، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات قصد دارد به عنوان اتاق فکر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فارغ از هیاهوی رسانه‌ای آن را نقد و بررسی کند.

بنابر این خبر، به تازگی انجام یک پژوهش با موضوع ممیزی به تصویب شورای پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات رسیده که از سوی پژوهشکده مطالعات راهبردی فرهنگ انجام خواهد شد. این میزگرد به نوعی سرآمدی برای آغاز این پژوهش خواهد بود.

متولیان پژوهشگاه با اذعان به اینکه ممیزی یک وظیفه حاکمیتی است، با برگزاری این میزگرد و انجام پژوهش به دنبال یافتن راهکارهایی برای شناسایی آسیب‌های این قانون و همچنین رسیدن به یک شیوه استاندارد برای جلوگیری از دخالت سلیقه‌های فردی است.

این میزگرد تخصصی 28 آبان ماه برگزار می شود و ساعت برپایی و هم چنین کارشناسان حاضر در آن پس از تایید برگزاری از سوی ستاد بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اعلام خواهد شد.

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات همچنین نشستی را با موضوع کتاب و کتاب خوانی با موضوع تحلیل نظرسنجی‌های صورت گرفته در این باره، در تاریخ 2 آذر برگزار می کند.

خبر دیگر از هفته کتاب اینکه،انجمن فرهنگی ناشران کتاب ورزشی نمایشگاه کتاب‌های ورزشی را برگزار می‌کند. این انجمن با 5 عضو فعال خود که شامل نشر فرزین، شباهنگ، علم و حرکت، آوای ظهور، شهراب است نمایشگاه کتابی را ویژه ایام هفته کتاب برگزار و کتاب های تخصصی ورزشی را با تخفیف به مخاطبان علاقه مند عرضه می‌کند. 

در این نمایشگاه در حدود 300 کتاب تخصصی ورزشی عرضه می شود. این نمایشگاه در مجموعه ورزرشی رافی به نشانی خیابان دماوند، مسیل باختر، خیابان گلشندوست، خیابان شهید اینویا برگزار می‌شود. زمان و ساعت دقیق این نمایشگاه و هم چنین میزان تخفیف فروش کتاب ها به زودی از سوی انجمن ناشران کتاب ورزشی اعلام می شود.

بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 25 آبان ماه تا 2 آذر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 2165002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha