۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۴۲

نمایش خیابانی " املت با گوجه ایرانی" نماینده استان مرکزی در جشنواره تئاتر فجر شد

نمایش خیابانی " املت با گوجه ایرانی" نماینده استان مرکزی در جشنواره تئاتر فجر شد

اراک – خبرگزاری مهر: نمایش خیابانی " املت با گوجه ایرانی" به نویسندگی و کارگردانی میثم سرآبادانی از شهرستان تفرش به طور مستقیم به رقابت در بخش خیابانی سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافت.

کارگردان این نمایش در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این نمایش نگاهی انتقادی به گسترش و استفاده بیش از حد کالاهای وارداتی از جمله کالاهای کشور چین را دارد.

میثم سرآبادانی افزود: این نمایش داستان محصولات ایرانی را روایت می کند که با کیفیت هستند اما مجبورند با نام و برند خارجی فروخته شوند تا مورد استقبال مردم قرار بگیرند.

وی ادامه داد: در این نمایش مهران وزیری، سید مجید میرحسینی و میثم سرآبادانی به ایفای نقش می پردازند.

هیات انتخاب نمایش های بخش خیابانی سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر قطب الدین صادقی، شیرین بزرگمهر و شهرام نوشیر بودند. نمایش " املت با گوجه ایرانی " در این جشنواره با 9 نمایش خیابانی دیگر به رقابت خواهد پرداخت.

راه یایی دو نمایش صحنه ای به جشنواره بیست و دوم

 

همچنین پس از اعلام نتایج بیست و پنجمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور در یاسوج دو نمایش " هملتک" و " فلان و چنان حکومت خان" از استان مرکزی به سی و دومین جشنواره تئاتر فجر راه یافتند.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان مرکزی به خبرنگار مهر گفت: نمایش " هملتک" به نویسندگی محسن ایرجی و کارگردانی افق ایرجی از اراک و نمایش " فلان و چنان حکومت خان جان " به نویسندگی رضا شاهبداغی و کارگردانی مهدی محمدی از خمین دو نماینده استان مرکزی در بخش منطقه ای جشنواره فجر خواهند بود.

علیرضا گلستانی عراقی افزود: در بخش کارگردانی این جشنواره مهدی محمدی برای نمایش " فلان و چنان حکومت خان جان"  رتبه دوم و افق ایرجی برای نمایش " هملتک" رتبه سوم را بدست آوردند.

وی ادامه داد: در بخش بازیگری مرد نیز محمدجواد شریفی و پوریا رضایی بازیگران نمایش هملتک به طور مشترک مقام سوم را بدست آوردند.

نمایش های راه یافته حاصل بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان مرکزی است که شهریور ماه امسال در اراک و با حضور 10 نمایش از شهرهای اراک، خمین، دلیجان و ساوه برگزار شد.

 

 
 
کد خبر 2165407

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha