۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۴۳

بديعي مقدم خبر داد:

آمادگی راهداران خراسان شمالی برای شروع زمستان

آمادگی راهداران خراسان شمالی برای شروع زمستان

بجنورد - خبرگزاري مهر: قائم مقام وزير راه و شهرسازي از آمادگي كامل راهداران خراسان شمالي براي اجراي عمليات راهداري زمستاني خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علي اصغر بديعي مقدم صبح چهارشنبه در جلسه بررسی و رفع مشکلات راهداری  زمستانی در خراسان شمالي، گفت: عملیات راهداری زمستانی خراسان شمالی با سرد شدن هوا  و ریزش اولین برف زمستانی آغاز و تا اواسط فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

وي از آمادگی کامل راهداران خراسان شمالی برای شروع زمستان خبر داد و افزود: در اجرای این عملیات از ماشین آلات سنگین راهداری شامل بولدزر، لودر، گریدر، برف خور، برف روب و نمک پاش استفاده می شود.

مديركل راه و شهرسازي خراسان شمالي خطاب به روسای ادارات راه و شهرسازی شهرستان های استان، عنوان كرد: ادارات راه و شهرسازی تلاش کنند هرچه زودتر با اجرای طرح‌های ناتمام در برخی مناطق نظیر روکش آسفالت، نصب علائم، خط‌کشی و... شرایط مناسبی را در زمستان برای جاده‌های پردد ایجاد كرده تا هیچ راننده و مسافری در طول زمستان دچار مشکل نشود.

بدیعی مقدم حفاظت از اراضی، آماده به کار بودن و تجهیز ماشین آلات، آمادگی تمامی ادارات جهت انجام به موقع عملیات راهداری به ویژه راهداری زمستانی، لکه گیری محورها، توجه به جلوگیری و برخورد با ریختن نخاله و زباله در حریم و حاشیه راه‌ها، شست و شوی علائم، تجهیز و نظافت نمازخانه‌ها برای استفاده مسافران، استفاده از لباس راهداری، مستندسازی اقدامات و... را از مهمترين مواردي ذكر كرد كه مي‌بايست از سوي راهداران استان رعايت شود.

همچنین در این جلسه روسای ادارات راه و شهرسازي شهرستانهاي مختلف خراسان شمالي با ارائه گزارش عملکرد حوزه، مشکلات و موانع حوزه کاری و پیشنهادات خود به منظور عملیاتی شدن هرچه بهتر راهداری زمستانی در جاده ها را مطرح کردند.

گفتني است، خراسان شمالي بيش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد كه از اين ميزان هزار و 635 كيلومتر آن آسفالت است.

کد خبر 2165509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha