۱۳ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۱۸

با وجود بارش برف/

تردد در محورهاي خراسان شمالي برقرار است

تردد در محورهاي خراسان شمالي برقرار است

بجنورد - خبرگزاري مهر: مديركل راه و شهرسازي خراسان شمالي گفت: با وجود بارش برف از روز گذشته، اكنون تمامي محورهاي ارتباطي استان باز بوده و تردد وسايط نقليه در آنها در جريان است.

علي اصغر بديعي مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، با بيان اينكه اكنون تمامي محورهاي ارتباطي خراسان شمالي باز هستند، اظهار كرد: با وجود بارش برف كه از ديروز آغاز شده و تاكنون نيز در برخي از نقاط استان ادامه دارد؛ تردد وسايل نقليه در همه محورهاي ارتباطي اصلي و فرعي خراسان شمالي در جريان است.

او افزود: اكنون بارش برف تردد خودروها در گردنه های اسدلی در محور اسفراین- بجنورد، امین الله در محور بجنورد- آشخانه، چمن بید در محور آشخانه - جنگل گلستان و تخته باغلق در مسیر شهرستان راز و جرگلان را كند كرده اما با وجود لغزندگي جاده در اين محورها، تاكنون مشكلي براي عبور و مرور خودروها ايجاد نشده است.

بديعي مقدم داشتن زنجيرچرخ و تجهيزات ايمني براي خودروهايي كه قصد عبور از محورهاي خراسان شمالي را دارند، ضروري دانست و گفت: همچنين رانندگان بايد با احتياط كامل و رعايت قوانين رانندگي از مسيرهاي استان عبور كنند.

او از رانندگاني كه قصد عبور از محورهاي خراسان شمالي را دارند خواست تا ابتدا با استفاده از شماره تلفن 141 و یا 05842261000 از آخرین وضعیت مسیر تردد خود كسب اطلاع كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اداره كل هواشناسي خراسان شمالي آسمان جمعه (امروز) استان را نيمه ابري تا ابري همراه با وزش باد، بارش پراكنده و مه آلود و براي فردا(شنبه) هم آسماني كمي تا قسمتي تا نيمه ابري در بعضي ساعات وزش باد و كاهش ابر پيش بيني كرده است.

خراسان شمالی در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

در طرح زمستانه راهداري خراسان شمالي كه برای تسهیل در عبور و مرور مسافران از نيمه دوم آذر شروع شده و تا 20 فروردين ادامه دارد؛ 253 نیروی راهداری در قالب 21 اکیپ راهداری با به کارگیری 183 دستگاه سبک و سنگین شرکت دارند و تمامی پنج هزار و 631 کیلومتر محور استان را زیر پوشش خدمات خود قرار می دهند.

اين طرح زمستانی در مجموع با شرکت 70 هزار نیروی راهدار، پلیس راه، امداد و نجات و اورژانس 115 در خراسان شمالي در حال اجرا است.

گروه های راهداری زمستانی اين استان علاوه بر راهها و گردنه های اصلی امین الله، اسدلی و جوزک در 19 گردنه فرعی استان هم حضور فیزیکی دارند.

کد خبر 2206695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha