۲ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۲۷

در پی بارش برف و باران/

تردد خودروها در گردنه های خراسان شمالی به کندی صورت می گیرد

تردد خودروها در گردنه های خراسان شمالی به کندی صورت می گیرد

بجنورد- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: با وجود بارش برف و باران که از روز گذشته آغاز شده در حال حاضر تمامی جاده های این استان باز است اما در گردنه های کوهستانی تردد به کندی صورت می گیرد.

علی اصغر بدیعی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بارش برف و باران از روز جمعه در مناطق مختلف خراسان شمالی آغاز شده اما با تلاش نیروهای راهداری در حال حاضر تردد در تمامی محورهای این استان در حال انجام است.

وی با بیان این که تنها در گردنه های کوهستانی خراسان شمالی تردد خودروها در حال حاضر به کندی و در برخی گردنه ها تنها با استفاده از زنجیرچرخ صورت می گیرد، افزود: اکنون تردد خودروها در گردنه اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و نیز گردنه فرعی بیو حصار حسینی در مسیر بجنورد - سنخواست به دلیل بارش برف و کولاک شدید تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

بدیعی مقدم از رانندگان وسائط نقلیه خواست تا با توجه به شرایط آب و هوایی موجود در خراسان شمالی و دید کم در زمان رانندگی، ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مطمئنه به هشدارهای پلیس توجه کنند و حدالامکان از انجام سفرهای غیر ضروری در محورهای این استان خودداری کنند.

وی افزود: همچنین رانندگانی که قصد تردد در محورهای خراسان شمالی را دارند، پیش از آغاز سفر در تماس با مرکز مدیریت راهها با شماره ۱۴۱ و یا ۰۵۸۳۲۲۶۱۰۰۰ از وضعیت راه ها آگاه شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام هواشناسی خراسان شمالی، این استان تا اواسط هفته جاری تحت نفوذ سامانه بارشی فعلی خواهد بود به گونه ای که هوای استان تا روز دوشنبه تمام ابری با بارش باران پیش بینی شده که این بارش ها در ارتفاعات و مناطق کوهستانی با برف همراه خواهد بود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

این استان پنج هزار و ۶۳۱ کیلومتر راه ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی و ۲۱ گردنه خطرناک دارد و در زمستان سال جاری ۱۳ گروه پلیس راه و ۲۲ گروه راهداری با حدود ۲۰۰ دستگاه خودرو در این محورها مستقر شده اند.

کد خبر 2501734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha