۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۰۱

موسسه نمایشگاه‌ها بالاخره گزارش داد/ فروش حق چاپ یک کتاب ایرانی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت!

موسسه نمایشگاه‌ها بالاخره گزارش داد/ فروش حق چاپ یک کتاب ایرانی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت!

در حالی که بیش از 300 عنوان کتاب از ناشران ایرانی در نمایشگاه امسال کتاب فرانکفورت عرضه شده بود، بالاخره اولین آمار از فروش حق چاپ و ترجمه این آثار منتشر شد که بر این اساس حق چاپ یک کتاب در این نمایشگاه فروخته شده است!

به گزارش خبرنگار مهر، امسال بیش از 300 عنوان کتاب از ناشران ایرانی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت عرضه شده بود که محمود آموزگار دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران درباره تعداد کتاب‌هایی که حق ترجمه و نشر آنها فروخته شده و یا رایت آنها با ناشران خارجی مبادله شده است، با بیان اینکه «فروش رأیت یا حقوق ترجمه و نشر كار ساده‌ای نیست» گفته بود: در این نمایشگاه ملاقات‌هایی داشتیم و كتاب‌هایی نیز معرفی شد كه قاعدتاً ادامه مذاكرات باید توسط خود ناشران یا آژانس ادبی‌شان پیگیری شود.

در شرایطی که تاکنون پاسخ روشنی به این سوال از سوی محمد عظیمی، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران که همزمان مدیر غرفه ایران در نمایشگاه امسال کتاب فرانکفورت هم بوده، داده نشده است، امروز این موسسه اعلام کرد که در راستای اهداف حضور آن در نمایشگاه‌های کتاب خارج از کشور و همزمان با شصت و پنجمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت، حق چاپ کتاب «خدا چیه، کیه، کو؟» به یک ناشر شیعه آلمانی فروخته شده است.

بنا بر اعلام، موسسه فرهنگی انتشاراتی جمال که با هماهنگی و همکاری موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران برای اولین بار در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت کرده بود، امتیاز و حق چاپ کتاب «خدا چیه، کیه، کو» را به یک ناشر شیعه آلمانی واگذار کرده است.

مدیر انتشارات جمال با ارسال نامه‌ای به موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران ضمن اعلام این خبر آورده است: بی‌شک تجربه امسال نمایشگاه کتاب فرانکفورت فضایی جدید فرا روی ناشران ایرانی برای حضور در عرصه بین‌المللی قرار داده بود. تلاش حضرتعالی و همکارانتان در فراهم آوردن امکان حضور موثر برخی ناشران بخش خصوصی و برخی از نویسندگان موفق سنت حسنه‌ای بود که به عنوان برگ زرین پرونده خدماتتان به یادگار خواهد ماند.

پیش از این هم سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار بررسی نحوه حضور ایران در نمایشگاه امسال کتاب فرانكفورت شده بود.

شصت و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت با حضور ایران از تاریخ 17 تا 21 مهرماه سال جاری در شهر فرانکفورت آلمان برگزار شد.

کد خبر 2166758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha