۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۱۵

آیت الله علما:

شعار مرگ برآمریکا حذف شدنی نیست/آمریکا برای متحدانش نیز غیرقابل اعتماد شده است

شعار مرگ برآمریکا حذف شدنی نیست/آمریکا برای متحدانش نیز غیرقابل اعتماد شده است

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه شعار "مرگ بر آمریکا" حذف شدنی نیست، سر دادن این شعار طی سال های متمادی را باعث ترس و وحشت آمریکا از نظام و انقلاب اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به خباثت های 70 ساله آمریکا علیه کشورمان، اظهار داشت: آن ها همواره دشمن درجه یک انقلاب و ملت ایران بوده اند و پس از پیروزی انقلاب نیز دست به هرکاری زده اند تا بلکه از اقتدار و عزت نظام بکاهند اما ناموفق بوده اند.

وی افزود: شعار مرگ بر امریکا که سالیان سال است از زبان ملت ایران شنیده می شود در واقع پیام مردم و آگاه کشورمان به سران استکبار و در راس آن ها آمریکاست که به آنان بفهماند هرگز دشمنی ها و کینه توزی هایشان را فراموش نمی کنند.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: سقوط هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس، به راه انداختن جنگ هشت ساله بر علیه ملت ایران، اعمال سنگین ترین فشارهای اقتصادی تاریخ به کشور و ده ها مورد دیگر هیچگاه از اذهان مردم غیرتمند ایران پاک نخواهد شد که امروز انتظار داشته باشند شعار "مرگ بر آمریکا" از اذهان این ملت مقاوم پاک شود.

وی با بیان اینکه آمریکا امروز به کشوری غیر قابل اعتماد حتی برای اصلی ترین متحدان خود نیز تبدیل شده است، یادآور شد: خیانت آمریکا به کشورهای فرانسه و آلمان و شنود مکالمات تلفنی روسای جمهوری این کشورها توسط رئیس جمهور آمریکا، این ادعا را به خوبی ثابت می کند.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه های نماز اظهار داشت: امروز سفارتخانه های آمریکا در کشورهای مختلف تبدیل به لانه جاسوسی شده اند تا این کشور برای اکثر کشورهای جهان تبدیل به یک کشور غیرقابل اعتماد شود.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: 13 آبان که مصادف با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام (ره) است به درستی به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی تبدیل شده و ملت فهیم و آگاه کشورمان در این روز همانند سال های گذشته وحتی پرشورتر در صحنه حاضر خواهند شد و با همان شعارهای همیشگی انزجار و نفرت خود را از سران استکبار به سرکردگی امریکا را فریاد خواهند زد.

وی با بیان اینکه 13 آبان به فرموده امام راحل (ره) انقلاب دوم ملت ایران بود، از مردم شهید پرور کرمانشاه نیز خواست تا همپا با ملت قهرمان ایران با حضور باشکوه در مراسم گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بار دیگر ولایتمداری خود را به منصه ظهور برسانند.

هدف قیام سیدالشهدا امربه معروف و نهی از منکر بود

خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه به فرا رسیدن ماه محرم و نزدیک شدن به ایام سوگواری امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: دهه اول محرم فرصت بسیار خوبی است تا جوانان را با حقایق دین و قیام سیدالشهدا(ع) آشنا کنیم.

آیت الله علما با بیان اینکه دهه اول محرم را می توان دهه امر به معروف و نهی از منکر نامید، یادآور شد: امام حسین (ع) برای همین مسئله شهید شد و امروز نیز شاهد هستیم پس از گذشت 1400 سال خون سیدالشهدا هنوز می جوشد و قیامش روز به روز عالمگیرتر می شود و هر روز افراد بیشتری از اقصی نقاط جهان شیفته و مجذوب آن بزرگوار می شوند.

وی از هیات های مذهبی خواست تا در دهه اول محرم از ظرفیت های بالای آن در راستای تربیت دینی نسل جوان استفاده کرده و به گونه ای عزاداری کنند که پیام واقعی این عزاداری ها برای جوانان ملموس باشد.

آیت الله علما همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته امر به معروف، اصلاح جامعه را در اجرای صحیح این اصل مهم ممکن دانست و از عموم مردم خواست تا دیگران را به معروف امر و از منکرات نهی کنند.

وی در پایان ضمن اشاره به 14 آبان روز فرهنگ عمومی، یاد و خاطره اولین شهید محراب آیت الله "سیدعلی آقا قاضی طباطبایی" امام جمعه تبریز را نیز گرامی داشت.

 

کد خبر 2166848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha